Український виробник створив перший електрокар для людей на візках

16:52 21.08.2020

В Києві представили перший український інклюзивний електромобіль USEC (Ukrainian Social Electric Car). Люди у візках можуть без сторонньої допомоги заїжджати в авто як в капсулу і їхати з нормальною швидкістю. Першою новинку тестуватиме телеведуча і чемпіонка світу з пара-карате Уляна Пчолкіна. Після її тесту виробники сподіваються випустити автомобіль в серію.

Про це повідомляє autogeek.

Ідейною натхненницею проєкту стала телеведуча Вікторія Кіосе.

“Ми дуже довго працювали над цим проектом – майже два роки. А я дуже хотіла здійснити свою маленьку мрію – зробити щось важливе і прогресивне для людей з інвалідністю, і щоб потім можна було казати, що це зроблено в Україні, українцями, власноруч. Коли я поставила собі і друзям питання “Чому ми не можемо зробити машину, яка буде комфортною, інноваційною, екологічною, і показати, що у нас є люди, які це можуть зробити?” І, врешті-решт, з’явилися люди, які мене підтримали, які дали на цей проект грошей, і які вірять в електромобільне майбутнє України”, – розповіла вона.

Технічні роботи виконала компанія EcoFactor, яка вже відома українській електромобільній спільноті через розвиток мережі зарядних станцій та іншим розробкам в цій галузі.

USEC має потужність 30 кВт: два мотор-колеса по 15 кВт на задній осі, привод задній. Батарея місткістю 15 кВт-год дозволяє проїхати на одному заряді 100-150 км в залежності від умов експлуатації.

Батарею з-під підлоги було перенесено у “носову” частину електромобіля, щоб дати змогу максимально опустити підлогу для зручності власника.

Окрім того, USEC обладнано пневмопідвіскою, для опускання “корми”, щоб було зручно заїжджати на пандус.

Головна ж відмінність в керуванні, на відміну від серійного Smart ED (на базі якого було побудовано цей дослідний зразок) – центральне розташування керма і повністю ручне керування.

За словами Сергія Вельчева, засновника компанії EcoFactor, тестовий екземпляр вирішили будувати на базі вже існуючого електромобіля Smart Electric Drive не просто так.

Справа в тому, що ми вже будуємо простірну раму для майбутнього виробництва, але для того, щоб зконструювати єдиний зразок для презентації та дозволити йому пересуватися дорогами загального користування, цю раму потрібно сертифікувати. Це буде мати сенс, коли мова йтиме про серійне виробництво, до якого ми прагнемо, бо це недешева процедура (декілька десятків тисяч доларів, – . Ред). А поки що, можна сказати, трішки заощадили, – каже він.

У скільки обійшовся перший електромобіль для людей з інвалідністю, Сергій не зізнається. Проте озвучує мету – вкластися в $10 000 на ціннику для кінцевого покупця, коли справа дійде до серії. Називає навіть оптимістичніші цифри – $8500.

Нагадаємо, на парковці в центрі Києва тепер можна підзарядити електрокар (ФОТО)

Останні новини