Самі себе отруюємо. Вражаючі цифри автомобільних викидів у Києві

Автор: Леся Москаленко
14:11 20.12.2021

Автомобільні викиди СО2 в Києві за рік у шість разів перевищують кількість викидів діоксидів сірки та азоту усіх великих спалювальних установок України разом взятих.

Самі себе отруюємо. Вражаючі цифри автомобільних викидів у Києві
Світлодіодне освітлення

Такі вражаючі підрахунки опублікував сьогодні у соцмережах Алекс Лимар, експерт Українського інституту майбутнього.

125 000 автомобілів виробляють 593 000 тон СО2, – пише експерт, посилаючись на дані Європейського банку реконструкції та розвитку в Україні.

Якщо покладатися на статистику, у Києві на 1000 осіб припадає 400 автомобілів. Отже, на населення столиці  4 мільйони осіб, це – 1,6 мільйонів авто.  З них активно використовуються близько 80%, це – 1,28 мільйонів. Кількість викидів за рік від такої кількості автомобілів – 6 000 000 тон! Такий показник викидів оксиду вуглецю просто колосальний!

Чому ж люди більше звертають увагу на викиди великих спалювальних установок – заводів, ТЕЦ, тощо? Чому киян турбують викиди сміттєспалювального заводу «Енергія» чи Дарницької ТЕЦ, але не власних автомобілів?

Тому що діоксиди сірки та азоту, які вилітають із труб на підприємствах, мають колір і запах, – вважає експерт. А вуглекислий газ – без кольору та запаху. Ми просто його не помічаємо.

В малих дозах вуглекислий газ не шкідливий, навіть необхідний для життєдіяльності живих організмів. Але при великих концентраціях він має згубний вплив, тому його відносять до особливо шкідливих газів. Він викликає втому, сонливість, зниження імунітету, розлади біохімічних процесів у корові людини. До того ж, СО2 важчий за інші гази, тому має здатність накопичуватися нижче до землі. Викиди вуглекислого газу – глобальна проблема людства і увесь цивілізований світ зараз дбає про зменшення цих викидів, особливо перед загрозою кліматичних змін та глобального потепління.

Від себе додамо, що киянам, як і мешканцям інших великих міст давно вже час замислитися над зменшенням кількості поїздок на авто. Особливо на маршрутах, де є метро, або де можна частину шляху прогулятися пішки. А місту потрібно розвивати зручну систему громадського транспорту, та заохочувати городян пересідати на нього. Інакше ми задихнемося у автомобільних викидах.  

Нагадаємо, на правому березі з’являться ще три пости моніторингу повітря (ФОТО).

Великий Київ у Google News

підписатися