Капремонт на 4 станціях метро та придбання вагонів – у скільки стане відбудова підземки

Автор: Оксана Тупальська
13:45 11.12.2023

Намір провести ремонт на станціях метро “Вокзальна”, “Виставковий центр”, “Житомирська” та “Нивки”, а також капремонт на інших ділянках закладають у плані реконструкції на 2024-2025 роки. В умовах війни йдеться передовсім про облаштування станцій, бо вони служать укриттями. Чи затвердять документ з кошторисом витрат після аварії на синій гілці метро, що призвело до транспортного колапсу – поки питання відкрите.

Капремонт на 4 станціях метро та придбання вагонів – у скільки стане відбудова підземки

Роботи у підземці передбачають автори проекту Міської цільової програми розвитку транспортної інфраструктури міста Києва на 2024-2025 роки, документ якого має у розпорядженні кореспондент “Великого Києва”.

Останній розробляли з літа та тепер він чекає на затвердження в Київраді.

Зокрема, на “реставрацію з пристосуванням для сучасного використання” планують на вході до станції метро “Вокзальна”. На роботи пропонують затратити 11 млн грн з бюджету Києва, не застосовуючи коштів дербюджету. 

Також 10 млн грн зі столичного бюджету пропонують направити на ремонт першого виходу станції метро “Виставковий центр”:

На станції метро “Нивки” також планують ремонт, де саме – на входах, у холі чи на інших ділянках – не вказано. 

Реконструкцію зі створенням можливостей зручного пересування маломобільним групам населення планують на станції метро Житомирській. Основна стаття витрат припадає на 2025 рік. 

Зазначається, що ремонти в підземці, а також створення додаткових укриттів поруч з навними на станціях метро, будуть слугувати не лише в умовах воєнного часу, але і після – у випадку повеней та пожеж. 

“Програмою передбачено заходи з капітального ремонту (з поліпшенням) об’єктів спеціального призначення та будівництва виокремлених об’єктів цивільного захисту, що дозволить забезпечити захист населення та персоналу метрополітену як у мирний, так і у воєнний час, також у випадках виникнення надзвичайних ситуацій техногенного характеру (повінь, підтоплення, пожежа тощо)”, – зазначається в документі.

Додатково 35 млн грн пропонують затратити на реконструкцію системи протипожежної сигналізації, сюди ж увійде оснащення захисними системами ескалаторів. З них – 15 млн грн у 2024 та 20 млн грн у 2025 році. 

Також передбачено окремою статтею фінансування капремонту в метро – 250 млн грн, з яких 100 млн грн планують затратити у 2024 році та 150 млн грн – у 2025 році. 

Також кредитними коштами Європейського інвестиційного банку пропонують профінансувати закупку вагонів для метро – 4 млрд 168 млн грн. З них – 1 млрд 939 млн пропонують залучити у 2024 році та 2 млрд 228 млн – у 2025 році. 

Програму має затвердити Київрада. Чи її ухвалять, зважаючи на надзвичайну ситуацію, яка сталася цими вихідними в метро через затоплення на перегоні синьої вітки метро – кореспондент “ВК” поцікавиться. 

Як відомо, шість станцій столичної підземки від «Диміївської» до «Теремків» зупинили 8 грудня – за попередніми даними – на пів року у зв’язку з ремонтом перегінного тунелю, який почав «протікати». Маршрути закритих станцій дублюватиме додатковий наземний транспорт.

Після закриття метро на «Либідській», експерти розповідали, що утворились натовпи пасажирів, як десятиліття тому. Затоплення метро почала розслідувати прокуратура – йдеться про службову недбалість.

Раніше “ВК” розповідав, що окрім капремонту на діючих станціях метрополітену, пропонують побудувати відокремлені укриття, якими зможуть користуватися як пасажири, так і працівники метрополітену. Зокрема, роботи планували на синій та селеній гілках. 

Великий Київ у Google News

підписатися
більше новин