Заборона жінкам ходити до краму в брюках замість спідниці – ПЦУ спростовує міфи

Автор: Оксана Тупальська
22:36 24.04

Прихильники заборони для жінок одягати штани до храму посилаються на слова зі Старого Завіту, де вказано, що не годиться одягати жінці чоловічого одягу. Перед Вербною Неділею, яка у православних християн буде 28 квітня, а також до святкування Великодня 5 травня, розберемося, в чому можна йти в церкву. Адже є і такі охрещені християни, які приходять лише на великі урочистості – святити зілля та кошики.

Заборона жінкам ходити до краму в брюках замість спідниці – ПЦУ спростовує міфи
Світлодіодне освітлення

Немає в нашій Церкві такої заборони. Та й в інших Православних Церквах світу (окрім МП, очевидно) подібних правил, які би забороняли зараз жіноцтву в брюках приходити до храмів, не існує. Для наших священнослужителів важливим є не те, в якому одязі людина приходить до храму, а головне – з якими бажаннями та духовними потребами, повідомляють у ПЦУ.

Причина походження міфу про заборону на штани

Звідки з’явився міф про брюки, пояснюють:

Від фарисейської закваски і неправильного тлумачення (чи незнання) Писання. Найчастіше в контексті такої «заборони» посилаються на рядки зі Старого Завіту: «На жінці не повинно бути чоловічого одягу, і чоловік не повинен вдягатися в жіноче вбрання, бо мерзенний перед Господом Богом твоїм усякий, що робить це» (Втор. 22: 5). Але чи про жіночі брюки йшлося у тих рядках?

Річ у тім, що у часи, коли писалися правила Старого Завіту, люди одягалися зовсім не так, як нині. І жінки, і чоловіки тоді носили схожий одяг: нижню сорочку, яку підперезували поясом, а зверху – туніку (плащ, накидку).

У Біблійній енциклопедії Брокгауза зазначається: «Жіночий одяг був схожий на чоловічий, але все ж мав деякі відмінності… Одяг жінок був довший і ширший від чоловічого, і, ймовірно, виготовлявся з більш тонких тканин; верхній одяг мав рукави до зап’ясть. Жінки також носили пояси та плащі»:

Як бачимо, різниця в одязі не була принциповою, що спрямовує нас до висновку, що в згаданих рядках книги Второзаконня мова йшла про іншу, скоріше, внутрішню відмінність чоловічого/жіночого, і точно не про штани. Йшлося про заборону чоловікові вдавати з себе жінку, а жінці – чоловіка, відкидаючи Богом встановлену природну відмінність двох статей.

Чи можна вважати сучасні жіночі брюки чоловічим вбранням?
 
Звісно, що ні. Наприклад, шаровари, які у нашій культурі асоціюються з козацтвом, у багатьох південних і східних народів є елементом жіночого одягу. Або кілт (національний шотландський чоловічий одяг) чи інші подібні вбрання, хоча і подібні до жіночих спідниць, але виникли не як уподібнення чоловіків до жінок, а як відповідь на потреби місцевих умов життя.
 
Отже, важливою є не так форма одягу, як мета, з якою він вживається. Переконані: для Бога важливе не зовнішнє, а внутрішнє, не тимчасова «обгортка» людини, а її духовні прикраси. Хоча, безперечно, і чоловічий, і жіночий одяг, особливо коли людина проходить до храму, не має бути спонуканням до гріховних спокус.
В ПЦУ додають, що двері Церкви завжди відкриті для всіх – і чоловіків, і жінок. І чи будуть то жінки з покритою чи непокритою головою, одягнені в спідницю чи в штани, в будь-який день календаря – наші храми завжди відкриті для вас, аби стати місцем молитви та єднання з Господом.
 
Не витрачайте час на непотрібні суперечки і заборони, не судіть інших людей за зовнішністю – особливо зараз, під час війни і великих втрат. Можливо, ця людина втратила все, і в неї просто немає іншого вбрання. А навіть якщо й є – не ви їй Суддя. Прагніть того, щоби не виглядати, а БУТИ вірними – не зовнішньо, а внутрішньо. Зустрічайте людей з любов՚ю, а не з осудом, з радістю, а не з докором.
Раніше “ВК” розповідав, як православні християни готуються до Великодня впродовж останніх двох тижнів, а також про церковні традиції, рекомендовані до дотримання усім вірним і народні звичаї, які виникли як фольколорне явище.
 
До необов’язкових, а вигаданих народом, наприклад, належить традиція митися всією родиною у Чистий Четвер, не виконувати фізичну працю впродовж усього Страсного тижня (7 днів від Вербної неділі до Великодня) та не ходити на цвинтар впродовж тижня після Великодня. Звичайно, якщо хтось помре на свята, його слід поховати, а не чекати 8 днів, поки завершиться Великий тиждень Пасхальний. 

Великий Київ у Google News

підписатися