В атаки вірю, в дефіцит – ні: експерт прогнозує зниження цін на пальне

Автор: Любава Лисичкіна
22:46 17.05.2023

З початку року ми перебуваємо у хронічному профіциті всіх марок пального. Спочатку всі готувались до 5 лютого – ембарго на російські нафтопродукти в Європі. Потім всі чекали на посівну… Зараз невідомо чого чекають, але пального дуже багато.

В атаки вірю, в дефіцит – ні: експерт прогнозує зниження цін на пальне Фото: ілюстративне
Світлодіодне освітлення
Про те, чого очікувати від цінових пропозицій на бензин та чи буде дефіцит палива розповів директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.
 
За словами експерта, за останній місяць бензин втратив 1,5 грн, дизпальне майже 2,5 грн/л. Окрім цього, зберігається потенціал подальшого охолодження на 2-3 грн/л. Він сподівається, що  за 2-3 тижні (с) він буде реалізований.
 
“Той 30-денний запас, який нині є у трейдерів і який дійсно є чималий за параметрами цієї галузі – ситуативний. Сьогодні він є, завтра нема, це рішення кожного окремого трейдера. Мета створення мінімального запасу нафти та нафтопродуктів (МЗНН) – законодавчо зобов’язати трейдерів тримати певний запас в залежності від їх обороту. Це практика Європи та інших розвинутих країн”,  -зазначає Куюн.
 
Зараз точиться обговорення – яким той запас має бути, де його зберігати, як обліковувати. Чиновники пропонують досягти 61 дня споживання. Але не одразу, як багато хто подумав на ринку, а розтягнути це 8 років. На першому етапі пропонується закріпити всього 3% або 11-денний запас (але не менше 2000 т). Куюн вважає це правильним, бо фактично його зазвичай й так всі мають й це дозволить на малих обертах відпрацювати звітність.
 
Експерт також зауважує, що накачувати нафтобази пальним не розумно й це всі розуміють. Проектом закону передбачається дозволити зберігати 50% своїх запасів за кордоном. До речі, на сьогодні це вже фактично робить «Укрзалізниця» у Клайпеді (Литва), звідки вона постачає частину пального для власних потреб, та UPG, що володіє перевалювальним терміналом у польському Щецині.  
 
“Пальне є, на заправку з каністрами не поспішаємо, бо ціна ще буде падати. Щодо рецедиву дефіциту через раптові атаки ворога скажу так: в атаки вірю, в дефіцит – ні. За рік побудована розгалужена та потужна система постачань, створений величезний флот бензовозів, укладені контракт та зацементовані маршрути. Зупинити це неможливо”, – зазначає Куюн.
 

Великий Київ у Google News

підписатися