Про це пише avianews.
Останні десятиліття “Мрію” використовувала українська авіакомпанія “Авіалінії Антонова”, яка входила до державного підприємства “Антонов”. Обслуговували Ан-225 також українські техніки.
Прихильники “радянської Мрії” заявляють, що її створили коштом СРСР радянські підприємства, а отже літак треба називати радянським.
Водночас пілот “Авіаліній Антонова” Дмитро Антонов, який до знищення “Мрії був її головним пілотом – командиром екіпажу, заявив, що “Мрія, яка зроблена в Радянському союзі, померла у грудні 1994 року і стала в залізний ряд.
І якби не воля нашого генерального конструктора Петра Балабуєва, не було б “Мрії”, – пояснює він.
За словами Антонова, в Ан-225 вклали кошти лише завдяки Балабуєву, купили для літака двигуни, відновили все обладнання, і 2001 року “Мрія” почала літати вже повністю як український літак.
На момент російського вторгнення Ан-225 перебував у базовому аеропорту “Антонова” у Гостомелі. Під час окупації аеродрому росіянами літак отримав такі ушкодження, які не дають змоги його відновити.
Однак обстеження повітряного судна показало, що деякі компоненти все ж таки можна використовувати. “Антонов” вже демонтував три із шести двигунів Мрії, які можна відновити, і відремонтував їх. Два двигуни вже літають на українських Ан-124 Руслан, оскільки і Руслани, і “Мрія” мають однаковий тип силової установки Д-18Т.
Читайте також: Знищена “Мрія”: ексдиректор ДП “Антонов” отримав підозру
Нагадаємо, 27 лютого російські окупанти знищили українську “Мрію” під час повітряної атаки. В мережі з’явилися світлини з аеропорту в Гостомелі, на яких можна було побачити понівечені окупантами “Мрію” та інші літаки. На початку квітня пілот легендарної “Мрії” вперше наживо побачив те, що від неї залишилось.
В Україні хочуть відродити “Мрію” та створили Міжнародний фонд відбудови легендарного літака.