Експерти впевнені, що ера маршруток повинна залишитися в минулому. Більша частина такого транспорту знаходиться в жахливому стані, що несе небезпеку для пасажирів. Існуюча мережа маршруток, яка сьогодні об’єднує міста-супутники з Києвом, не задовольняє потреби суспільства, пише Сьогодні.
Ні для кого не секрет, що “маршруточний бізнес” – це величезний оборот тіньових коштів, які осідають у чиїхось кишенях і аж ніяк не йдуть на розвиток транспортної галузі та інфраструктури”, – зазначив президент Інституту реформ і розвитку Києва Олександр Вовченко.
За його словами, на противагу маршруткам повинні бути запущені екологічні великогабаритні автобуси і тролейбуси. І не тільки в Києві, а й між столицею та містами-супутниками. Цього досі немає, бо людям, які стоять за маршрутками, це не вигідно.
Що кажуть чиновники
Раніше київські чиновники запевняли, що в рамках реалізації проєкту столичної агломерації “Великий Київ” питання транспортного сполучення буде першим, який вони розв’язуватимуть. Наприклад, вже багато років обіцяють пустити тролейбус з Києва до Ірпеня. Обіцяють налагодити транспортне сполучення не тільки з Ірпенем, але і з іншими містами-супутниками, наприклад, з Вишгородом. А до Броварів навіть планують продовжити червону гілку метро.
Зараз в Києві активно будується метро на Виноградар. І всі фінансові ресурси йдуть, щоб добудувати дві заплановані станції. Продовження гілки метро до Броварів залишається для нас, як і раніше, далекою перспективою. І в найближчі рік-два ситуація навряд чи зміниться. Це перспективний напрямок, і метро до Броварів ми плануємо продовжити, але на порядку денному у нас зараз метро на Виноградар”, – розповів секретар Київради Володимир Прокопів.
А яка думка експертів
Експерти скептично налаштовані стосовно таких обіцянок влади.
Будівництво метро до Броварів – сьогодні ця заява має наліт популізму, адже згадаємо, скільки часу в Києві будується метро на Троєщину… Тому для початку потрібно запустити метро на Троєщину, яке дуже довго чекають мешканці Деснянського району. А до Броварів можна запустити тролейбусну лінію уздовж Броварського проспекту”, – говорить Олександр Вовченко.
Експерт з транспорту Олександр Кава вважає, що до Броварів необхідно пустити муніципальну трамвайну лінію. Вона дозволить людям швидко добиратися з передмістя до столиці.
Продовження гілки метро до Броварів – це всього лише фантазії. Я вважаю, що до Броварів доречно будувати трамвайну лінію від станції метро “Лісова” до центру і спальних районів Броварів. Лінія повинна проходити окремо від автомобільної дороги, щоб не створювати затори. Завдяки такій системі перевезень жителі Броварів отримають можливість доїжджати до метро “Лісова” за 15-20 хвилин”, – пояснює Кава.
За словами експерта, до Броварів можна також пустити електричку за типом німецьких S-Bahn – залізниця міської метрополії. Кава додає, що замінити скандальні маршрутки можна і на інших напрямках з Києва, наприклад, до Вишгорода.
До цього міста-супутника Києва можна запустити систему Tram-Тrain (комбінований вид транспорту, з використанням існуючої трамвайної і залізничної інфраструктури міста). До Вишгорода вже прокладена промислова залізниця від станції метро “Почайна”. Якби для цієї лінії придбати сучасні електропотяги, то їх можна було б запустити з Вишгорода до “Почайни” з інтервалом в 5-10 хвилин. Люди могли б добиратися до Києва за 15 хвилин, не витрачаючи час на простий в заторах”, – говорить Кава.
До Вишневого можна побудувати лінію S-Bahnа з Центрального залізничного вокзалу.
Для цього необхідно збільшити колійний розвиток на перегоні від Київ-Волинського до Вишневого. В результаті ми отримаємо S-Bahn з інтервалом руху в годину пік близько 10 хвилин. Цей проєкт цілком реальний і обійшовся б недорого. Стосовно агломерації – Ірпінь, Буча, Гостомель Ворзель, то там потрібно просто запустити електропотяги-експреси в години пік у напрямку до Києва і назад. Вся інфраструктура там повністю готова, питання полягає тільки в рухомому складі”, – запевняє Кава.
А ось у напрямку до Обухова – проєкт може бути досить дорогим, але ефективним. Для його здійснення потрібно прокласти другий шлях на залізничній лінії від станції Київ-Московський до станції Нові Безрадичі, а далі зробити відгалуження до спального масиву Обухова. Там потрібно побудувати близько двох кілометрів нової лінії.
До Василькова вже є існуюча залізниця. Там потрібно електрифікувати 10 кілометрів залізної дороги – від станції Васильків-1 в селищі Калинівка до станції Васильків-2 в самому місті-супутнику. Час руху потяга від Центрального залізничного вокзалу в Києві до Василькова становитиме 45 хвилин.
До Борисполя теж потрібно зробити відгалуження від залізниці, яка йде у напрямку до аеропорту, в сторону щільної забудови в західній частині міста Борисполя. Там можна було б забезпечити рух електропотягів в годину пік з інтервалом близько 30 хвилин.
Водночас, щоб все це здійснити – потрібні фінанси. За словами Олександра Кави, фінансувати ці проєкти можна спільно з бюджету Києва і Київської області, а також з державного бюджету саме на інфраструктуру.
Читайте також: Стрілянина в Броварах. Губернатор Київщини Володін відповів “прес-релізом” на звинувачення
Нагадаємо, 29 травня у Броварах сталась масова стрільба. За попередніми даними, її причина – переділ сфер впливу між місцевими перевізниками. Її влаштували біля сотні молодиків. З’ясувалося, що Бровари залякували тиждень.
А от реакція силовиків була дивною: вони визнають існування банди, але звинувачують у стрільбі місцевих чиновників.
Після кількох резонансних справ, а саме – згвалтування в Караглику та стрілянини в Броварах, проти міністра внутрішніх справ Арсена Авакова піднялась хвиля протестів. Також у Раді зареєстрували постанову про звільнення Авакова.
Вчора у центрі столиці пройшли кілька акцій з вимогами відставки Авакова (РЕПОРТАЖ). Під час акції під Верховною Радою спалили “поліцейського бобіка”.