Мешканці Виноградаря продовжили боротьбу за зниження тарифів на електроенергію

Автор: Володимир Хлєбников
12:19 24.05.2022

Проблема “космічних” тарифів на електроенергію для жителів багатоповерхового будинку на вулиці Сергія Данченка на Виноградарі набула нових відтінків. Якщо до війни у людей були певні сподівання на підписання прямих договорів з постачальником, то тепер це питання “підвисло у повітрі”.

Мешканці Виноградаря продовжили боротьбу за зниження тарифів на електроенергію
Світлодіодне освітлення

Не останню роль в цій ситуації відіграє забудовник ПАТ “ДБК-4″, вважають місцеві жителі.

Що було раніше. Наприкінці грудня 2021 року мешканцям будинку № 5 по вул. Сергія Данченка встановили новий тариф на електроенергію (ЕЕ) – 5,07 грн/1 КВт. Такий тариф передбачений для промислових об’єктів, він втричі вищий, ніж побутовий, який діє в Україні для потреб населення. “ВК” докладно писав про те, чому для оператора системи розподілу (ДТЕК “Київські електромережі”) та постачальника (ТОВ “Київські енергетичні послуги”) будинок, який було заселено ще у 2017 році, все ще вважається будмайданчиком. Також ми наводили позицію забудовника, який запевняє, що він не має відношення до ситуації, що склалася. Однак це не завадило йому вдатися до “шантажу”.

Читайте також: Забудовник відсторонився від проблем мешканців Виноградаря із захмарними тарифами

На межі соціального вибуху

Днями мешканці вказаного будинку почали збір підписів під черговим колективним зверненням. Цього разу лист адресовано керівництву ДТЕК “Київські електромережі” та ТОВ “Київські енергетичні послуги”.

Автор ініціативи наголошує, що через захмарні та необґрунтовані тарифи люди “знаходяться не межі соціального вибуху і готові до активних дій“. Зазначається також, що через війну багато хто з мешканців багатоповерхівки втратив дохід і не в змозі оплачувати квитанції з “космічними” сумами. Борг за оплату електроенергії стрімко зростає і накопичується, адже переважна більшість жителів відмовилися сплачувати за втричі вищими тарифами.

У зверненні наголошується на необхідності якомога швидше реалізувати можливість підключення будинку до ЕЕ за постійною схемою та переходом на оплату за побутовим тарифом – 1,68 грн/1 КВт.

Примітно, що в цьому зверненні немає жодної згадки про забудовника. Разом з тим у листі пропонується розглянути можливість укладення договору з ТОВ “Комфорт-Майстер”, який обслуговує вказаний будинок. Мова йде про застосування Порядку тимчасового приєднання електроустановок до системи розподілу на період дії в Україні воєнного стану.

Забудовник змінив риторику

Ймовірно, вище наведене звернення стало певним результатом зустрічі ініціативної групи будинку та “ДБК-4”, яка відбулася в середині травня. 

Є надія, що нас все ж можуть під’єднати по тимчасово-постійній схемі з тарифом для населення. Там є можливості та нюанси. Тут “ДБК-4” вже просить нас їм трохи допомогти. Вони вже написали з цього приводу листи в ДТЕК і нададуть нам тези, щоб ми зі свого боку теж колективний лист на ДТЕК написали, щоб пришвидшити цей процес“, – розповів “ВК” один з представників ініціативної групи.

Він також зазначив, що риторика забудовника дещо змінилася, адже відмова мешканців сплачувати за неадекватним тарифом боляче б’є по його кишені. Борг компанії перед ТОВ “Київські енергетичні послуги” невпинно зростає. За попередніми даними, до грудня 2021 року за спожиту ЕЕ сплачували 98% власників квартир будинку. Тепер цей показник становить трохи більше як 30%.

Читайте також: Жертви забудовника перекрили вулицю на Оболоні через неадекватні тарифи (ВІДЕО)

Втім, не все так просто. На зустрічі було наголошено: “ДБК-4” не має можливості компенсувати мешканцям промисловий тариф до рівня тарифу для населення по 1,68 грн. Це проблема і дуже суттєва. За самими скромними підрахунками, поквартирна заборгованість наразі становить від 8 до 11 тисяч грн. Такі суми і до війни були для багатьох людей непід’ємними.

В цьому контексті представники ініціативної групи нагадали, що саме забудовник не спромігся виконати всі необхідні технічні умови, щоб будинок із понад 750 квартир передати “на баланс” міським електромережам.

Таке враження, що “ДБК-4” почав займатись нашою проблемою вже після грудня 2021 року, коли мешканці голосно заявили про свої права. До цього п’ять років у них була відмазка, що підстанція, куди ми повинні включатись по постійній схемі, ще не збудована, а вони нібито невинуваті“, – обурився житель будинку. Він додав, що люди будуть домагатися перерахунку платежів.

Разом з тим в ДТЕК ініціативній групі повідомили, що на час воєнного стану підключення споживачів по постійній схемі призупинено.

“Фан-клуб” забудовника

Як вже неодноразово повідомляв “ВК“, із проблемою завищеного втричі тарифу на ЕЕ стикнулися не лише власники квартир у ЖК “Крістер Град” (вул. С. Данченка). Аналогічна ситуація склалася й у ЖК “Навігатор”, який розташовано в Оболонському районі столиці. Там той самий забудовник і та сама управляюча компанія.

В лютому “ВК” писав про масштабне відключення ліфтів в ЖК “Ярославичі 2”, що у Вишгороді. Там також фігурують ТОВ “Комфорт-Майстер” і “ДБК-4”. Після виходу публікації про Вишгород редакцію буквально завалили листами із проханням висвітлити ситуацію із тарифами на ЕЕ в ЖК “Ревуцький” (Дарницький район Києва).

Тут також тариф 5,07 1 КВт з першого дня видачі ключів, і теж загрожують відключити електроенергію. У ЖК 1000 квартир. ДБК не виконав ТУ перед ДТЕК, і коли ми зможемо отримати тарифи як для фізичних осіб, взагалі незрозуміло“, – йшлося в одному з листів.

Як бачимо, “фан-клуб” забудовника зростає.

“ВК” продовжує слідкувати за ситуацією, далі буде…

Читайте також: Поряд кладовище, а замість опалення – дрова. Як живеться в багатоповерхівці на Совках

Великий Київ у Google News

підписатися