Лише чверть пішохідних переходів Києва доступні для людей з інвалідністю – результат ревізії 1000 локацій

Автор: Оксана Тупальська
16:36 28.03

Двоє київських студентів уважно придивилися до 1000 пішохідних переходів у місті та виявили, що тільки 25% з них відповідають викликам інклюзивності.

Лише чверть пішохідних переходів Києва доступні для людей з інвалідністю – результат ревізії 1000 локацій
Світлодіодне освітлення

Відповідно до нових ДБН-ів, усі підходи мають бути понижені у нуль з дорожнім покриттям та оснащені тактильною плиткою. На магістральних шляхах посеред переходу мають бути встановлені ще й острівці безпеки. Нові ДБН-и також рекомендують облаштовувати підвищені пішохідні переходи, які виконують роль сповільнювачів автомобільного руху. У центрі Києва таких — лише вісім, розповідає Liga.net.

Дослідники переходів Антон Волович та Семен Верхоглядов з Географічного факультету КНУ ім. Тараса Шевченка вивчають у магістратурі урбаністику, відтак зацікавилися, як облаштовано простір сучасного Києва. А на практику пішли у Центр організації дорожнього руху.

“Фактично це була наша спільна з кураторами ідея. Ми вже чули про схожі дослідження у Львові й хотіли зробити щось подібне у Києві. Раніше я на ці пониження взагалі уваги не звертав. Тепер, коли ти на власні очі бачив кожнісінький перехід у центрі, то не звертати на них увагу неможливо”, – розповів Семен Верхоглядов.

Юнаки впродовж 3 тижнів досліджували центр Києва та придивлялися під ноги. Кажуть, на початку звіряли побачене з ДБН-ми, а потім самі розуміли, де переходи правильні, а де ні: 

“Ми майже щодня зустрічались і ходили щонайменше по три години, досліджували кожен перехід у нашому ареалі. Спочатку все було хаотично, але потім ми склали детальний план — як краще обійти все, щоб був логічний маршрут. Були дні, коли ми ходили з ранку до вечора, щоб дослідити всі локації”, — розповідає Антон Волович.

Результати ревізії:

  • найкраща ситуація у центрі в Шевченківському районі — там 32% переходів є нормативними, а проблеми мають 45%;
  • у Подільському та Печерському районах ситуація “терпима”;
  • найгірша — у Голосіївському районі – ненормативними є понад 60% переходів. Пристосовано для маломобільних — всього 31 перехід (12%), і то усі вони розташовані хаотично.

Варто зазначити, що зручні переходи – це не лише важливий елемент для людей з інвалідністю на візку, а й важлива зручність для батьків з дитячими візками, літніх людей з сумками-візочками для харчів та подорожувальників з чемоданами на колесах, а ще для велосипедистів, які бережуть свої двоколісні. 

Раніше “ВК” розповідав про ПАТ “Крюківський вагонобудівний завод”, який виграв тендер на поставку метропоїздів на 79,2 млн євро із наскрізними проходами для пасажирів та інклюзивними місцями для пасажирів на колісному кріслі.

Великий Київ у Google News

підписатися