Як розповіли у Держаудитслужбі, під час проведення комісійного огляду об’єктів дорожньої інфраструктури, які будує Департамент транспортної інфраструктури за бюджетні кошти, було виявлено критичні об’єкти будівництва, які розміщуються поряд зі станціями метро, зокрема на Поштовій площі.
«Особливу увагу аудитори зосередили на перевірці Поштової площі. Під час її комісійного огляду, де досі залишається незавершеним будівництво наземних об’єктів – торгівельного комплексу з підземним музеєм, виявлені недовиконані роботи з гідроізоляції, водовідведення та водопониження. Також були зафіксовані ознаки корозії металу та руйнування захисного шару бетону», – розповіли у Держаудитслужбі.
Фахівці Держаудитслужби прийшли до висновків, що технічний стан об’єкту постійно погіршується, а його подальша експлуатація без консервації чи добудови вкрай небезпечна.
«Під загрозою руйнації опинився практично весь інфраструктурний вузол, яким є Поштова площа. Профільний департамент КМДА був попереджений, що недовиконані роботи можуть призвести до проблем з функціонуванням станції метро «Поштова площа». Аудитори, в межах своєї компетенції, рекомендували провести необхідні протиаварійні роботи. Адже будь-які зволікання з усунення порушень могли стати причиною ще гірших наслідків: просідання фундаментів навколишніх споруд (зокрема будівлі Держаудитслужби), пошкодження тунелю метро і закриття станції», – додали у Держаудитслужбі.
Зазначається, що з моменту надання фахівцями Держаудитслужби рекомендацій минув майже рік, але необхідні заходи, з невідомих причин, так і не були проведені.
Читайте також: Стало відомо, у скільки обійдеться ремонт тунелю метро між станціями “Деміївська” та “Либідська”
Загалом реконструкція Поштової площі разом з будівництвом транспортної розв’язки, яку запустили 2014 року, обійшлася бюджету Києва (станом на кінець 2022 р.) у понад 445 млн грн. Кошторисна вартість незавершених робіт на Поштовій площі (станом на 31.12.2022 р.) становила 87,8 млн грн.
Раніше вже була інформація прор те, що ніби у Київській міській державній адміністрації повідомили, що на “синій” лінії Київського метрополітену готуються до закриття кількох станцій. Йдеться про “Почайну” та “Тараса Шевченка”, а також не виключалася і «Поштова площа».
Як повідомлялось, народна депутатка Боднар також впевнена, що будівництво розв’язки на Поштовій площі призвело до просідання ґрунту та загрози затоплення метро. Про критичний стан конструкцій на Поштовій площі також заявили у парламентській ТСК по Києву.
Щодо метро, то наразі відомо, що будівельники почали демонтувати залізобетонні тюбінги у тунелі між станціями метро “Деміївська” – “Либідська”.
Як писав “ВК“, шість станцій столичної підземки від “Деміївської“ до “Теремків“ зупинили 8 грудня на пів року у зв’язку з ремонтом перегінного тунелю, який почав “протікати“. Затоплення метро почала розслідувати прокуратура – мова про службову недбалість.
За попередніми висновками, причиною деформації тунелю між станціями “Деміївська”-“Либідська” є неякісні проєктні рішення та будівельно-монтажні роботи спорудження конструкції тунелю цієї ділянки.