Про це повідомляє столична прокуратура.
Серед підозрюваних – двоє посадових осіб КП “Київський метрополітен”: начальник служби колії, тунельних споруд і будівель та головний інженер.
Їм повідомлено про підозру у службовій недбалості, що призвела до тяжких наслідків, (ч. 2 ст.367 КК України).
Досудовим розслідуванням встановлено, що неналежне виконання посадових обов’язків вказаними працівниками призвело до розгерметизації тунелю, наявності тріщин у стінах тунелю та його подальшого підтоплення на ділянці київського метро в межах Оболонсько-Теремківській лінії.
Посадові особи не проводили огляд тунелів, обстеження та спостереження за ослабленими конструкціями та спорудами, що призвело до потрапляння води до тунелю на перегоні між станціями метро “Деміївська” – “Либідська”, появи утворень (сталактитів), вимивання та порушення цілісності гідроізоляції тунелю метро протягом тривалого часу.
Наслідком вказаних дій стало поступове руйнування окремих елементів тунелів.
Як наслідок, лише за період з грудня 2023 року до березня 2024 року міському бюджету завдано збитків у розмірі понад 138,5 млн грн. КП “Київський метрополітен” через закриття станцій метро недоотримав доходи у сумі майже 26 млн грн.
У прокуратурі зазначили, що наведені суми збитків не є остаточними та можуть бути змінені, оскільки ремонт тунелю метро між станціями “Деміївська” та “Либідська” ще триває.
Під час слідства встановлюються та збираються докази відносно інших посадовців КП “Київський метрополітен” та КМДА, службова недбалість яких призвела до вказаних наслідків.
Читайте також: Стало відомо, у скільки обійдеться ремонт тунелю метро між станціями “Деміївська” та “Либідська”
Як писав “ВК“, шість станцій столичної підземки від “Деміївської“ до “Теремків“ зупинили 8 грудня на пів року у зв’язку з ремонтом перегінного тунелю, який почав “протікати“. Затоплення метро почала розслідувати прокуратура – мова про службову недбалість.
За попередніми висновками, причиною деформації тунелю між станціями “Деміївська”-“Либідська” є неякісні проєктні рішення та будівельно-монтажні роботи спорудження конструкції тунелю цієї ділянки.