“Великий Київ” підібрав Топ-5 найфантастичніших популістських передвиборчих обіцянок борців за посаду міського голови мегаполісу. Просто тому, що популізм вже трохи нав’яз на зубах і потрібно впізнавати його в обличчя. Навіть якщо ним займаються хороші хлопці і дівчата. Поїхали.
Станції як гаряча перепічка
4 станції метро в рік від Пальчевського, не рахуючи решти веселощів, як, наприклад, 5 шкіл і 14 дитячих садків в разі його перемоги. Правда, на відео кандидата у Facebook не пояснюється, як ми прийдемо до цього будівельного буму. А це важливіше, ніж про гадюк. До кризи з короною і паралічу туризму, до того, як столиця виділила у Фонд боротьби з епідемією 260 млн гривень і втратила через кризу мільярд, вже все було не так очевидно в плані фінансів.
Бо Києву залишили всього 40% ПДФО замість 60%, зрізали освітні субвенції на пару мільярдів гривень і гроші на метро не так щоб били фонтаном. Яким чином планується побити рекорд в 6 станцій при Омельченко або повторити непоганий результат Попова з 5 станціями за всю каденцію, якщо Пальчевський не планує видобувати в Києві нафту або друкувати долари як у Північній Кореї, науці невідомо.
Читайте також: Мер з московською військовою освітою – що треба знати про кандидата Андрія Пальчевського
Метро Шредінгера
Метро на Троєщину, яке як рояль з кущів, дістають з небуття перед будь-якими виборами. Знову, правда, заважають два прокляті нюанси. Перший – це гроші. Останній варіант гілки коштував 3 млрд мертвих президентів. Це років 8 розвитку міста від його бюджету запланованого на будівництво. Ніяких більше шкіл, програми термомодернізації та 14 дитячих садків Пальчевського. Тільки метро.
Але якщо це питання ще теоретично обходиться субвенціями з державного бюджету та інвесторами, то ось пропускна здатність існуючих ліній ніяк. Потрібно спочатку зробити об’їзну на існуючі в проекті “Глибочицьку” і “Подільську” щоб об’єднати їх з “Вокзальною” для пересадки. Інакше ляже вся система. А як це зробити, якщо в квітні були зрізані кошти навіть з поточного будівництва на «Виноградар» через вірус і перекладання інженерних мереж в зоні робіт, всього ж пройдено феєричних 17 метрів тунелю – не кожен може в завтрашній день дивитися.
Верещук підбадьорить
Ірина Верещук та її наполеонівські плани з приводу об’їзної в Києві і станції аерації. З натяками і підморгуваннями, що є зв’язки по «Слузі народу» з президентом і керівництвом «Укравтодору». Тут би позаочі вистачило фото “підбадьорених мостів” і загального стану в місті в Рава–Руській, щоб зрозуміти досвід пані-мера в плані облаштування та інфраструктури. Але заявляти, що без проблем можна дістати 85 млрд гривень на об’їзну трасу і освоїти той мільярд доларів, який нам пропонували в кредит японці на Бортницьку станцію, обмежуючись загальними словами і доступом до президента – це чудовий світ рожевих ельфів і єдинорогів. Швидше за все, на цих казкових тварин обіцянку і розраховано.
Читайте також: Спеціалістка з велосипедів та невидима присутність Медведчука. Що треба знати про Ірину Верещук
Соціалізм прийде-порядок наведе
Попов і його програма “Киянам – нова якість життя” нам поки невідома – адже так буває, щоб скоро вибори, а на сайті програма була порожня. Зате в інтерв’ю Гордону Олександр Попов каже, що знає як зменшити платіжки за комуналку відразу на 20%. Барабанний дріб – потрібно просто звалити на бюджет міста оплату прибудинкових територій. Субсидувати прибирання і квіти в палісадниках.
Що робити коли фонд ЖКГ зношений – електромережі на 50%, теплові мережі на 70%, а каналізація на третину? А над усім цим тяжіє третина будинків старого житлового фонду, де мережі просто не розраховані на бойлери в кожній квартирі. Правильно – потрібно зменшити платіжку. Хай прийде соціалізм спаситель. На цілком логічне запитання ж, як тоді будувати метро, якщо розмазувати платіжки на місто і ростити дефіцит, швидше за все буде відсилання до минулого досвіду.
Читайте також: Добрий господарник, але “регіонал”. Що треба знати про кандидата в мери Олександра Попова
Київ без напрягів
Ну і Притула зі своїм “Києвом без напрягів” від “Голосу” – там є пункт про боротьбу з транспортним колапсом. І рішення – “збільшити частоту руху громадського транспорту на 30% за 5 років”, перехоплюючі паркінги і легкий трамвай на Трою. Навіть не будемо про те, що потрібні нудні місця в Київраді, щоб роздувати закупівлі. Але третє місце в Європі по заторах ми займаємо не тому, що в Києві рідко ходить тролейбус. Найвужчі місця це мости. Вони проектувалися під 20-30 тисяч машин, а пропускають під 100 тисяч. І будувалися вони в той час коли на Лівобережжі фури з польськими сирами та італійськими шпалерами в таких кількостях не їздили. А ще всюдисущі “бляхи” і в 3 рази перевантажене місто по особистому автотранспорту. Яка програма крім тролейбусів, які не вирішать проблеми? Сприяти створенню окружної і метро. Де планується знайти 3 млрд на метро і 3 млрд доларів на окружну? “Без напрягів”. Тому, що вони повинні піти.
Такі справи. Голосувати можна по приколу, без напрягів, будувати по 4 сміттєсортувальних заводи та метро. А ось жити доведеться тут, в нашій повсякденній і нудній реальності. З її дефіцитом бюджету, більшістю в КМДА та субвенціями. Не переплутайте.
Читайте також: Хто такий Сергій Притула і чому він хоче стати мером Києва
Нагадаємо, кандидатка від “Слуг” обіцяє “підвищити екологію”.