Святкують 100 років. Топ найвідоміших літаків Київського авіаційного заводу (ФОТО)

19:02 09.09.2020

Київському авіаційному заводу – 100 років. Він був заснований 9 вересня 1920 на базі розрізнених майстерень по ремонту авіаційної техніки, розташованих на території міста Києва.

Святкують 100 років. Топ найвідоміших літаків Київського авіаційного заводу (ФОТО)

Київський авіаційний завод можна також вважати засновником цивільної авіаційної промисловості всієї України, оскільки тут був побудований перший в країні пасажирський літак – чотиримісний К-1.

Після будівництва першого в країні пасажирського літака К-1 (1925 рік), завод побудував дослідний автожир 4-ЕА ЦАГІ (1932 рік), перший в країні пасажирський літак з можливістю прибирання шасі в повітрі ХАІ-1 (1932 рік), пасажирський літак ОКО-1, гвинтокрили Г-3, Г-4, Мі-1.

З 1948 року розпочалася тісна та плідна співпраця заводу з Дослідним конструкторським бюро Олега Костянтиновича Антонова, яка тривала 61 рік і закінчилася повним об’єднанням двох підприємств в 2009 році під назвою: Державне підприємство«Антонов».

Завод випустив понад 6000 літаків марки «Ан»: Ан-2, Ан-8, Ан-24, 26, 30, 32, 72, Ан-124 «Руслан», Ан-225 «Мрія».

Сьогодні завод в рамках об’єднаного підприємства працює над серійним виробництвом середнього транспортного літака Ан-178. У вересні “Антонов” виробив перший літак Ан-178 без жодної російської деталі

Топ найвідоміших літаків

1. Легендарний кукурудзник Ан-2.

Ан-2  – легкий багатоцільовий літак, який виготовляли з 1946 по 1971 рік у СРСР, у Польщі – до 2002 року, а китайську копію літака Y-5 випускають до цього часу. Головними перевагами літака були простота конструкції , висока витривалість і легкість у керуванні. Літак мав різні назви –  в Україні його кликали «кажаном», серед радянського народу він був відомий як «Аннушка». «Кукурудзником» Ан-2 називали через популярність у сільському господарстві. Всього на заводі створили понад 20  модифікацій цього літака, серед них пасажирська,  парашутно-десантна, санітарна, сільськогосподарська, військова та інші.

2. Пасажирський Ан-24.

Ан-24 також був надзвичайно популярним. За період виробництва з 1962 по 1979 рік  виготовили 1367 машини.  Зараз лайнер все ще експлуатується в Україні. Літак був  надійним і невибагливим в обслуговуванні. Він міг перевозити до 52 пасажирів на відстань до 1900 кілометрів. Основною особливістю лайнера є можливість його експлуатації на непідготованих злітно-посадкових смугах.

3. Вантажний Ан-124 «Руслан».

З 1984 року почали випускати Ан-124 «Руслан». Виготовляли модель протягом 20 років – до 2004. За цей час випустили 55 машин. Назву літак отримав під час випробувань у 1982 році. Антонов мав 6 варіантів назв пов’язаних з грецькою міфологією, але хотів знайти щось слов’янське. Він розглядав навіть найменування «Тарас Бульба». Слово «Руслан» перемогло завдяки лаконічності і милозвучності.

Створювали Ан-124  для перевезення військової техніки  та балістичних ракет. Зараз літак використовують для  перевезення мирних великогабаритних вантажів. За 1985 рік на літаку Ан-124 «Руслан» встановили 21 світовий рекорд . Серед них рекорд з вантажопідйомності  – літак підняв 171 219 кг на висоту 10750 м.

4. Гігантський Ан-225 «Мрія».

Свій перший політ Ан-225 ”Мрія” здійснив 21 грудня 1988 року. Виготовили лише один екземпляр Ан-225 , який досі залишається найбільшим літаком у світі. Планували зробити ще один такий, але не закінчили. Літак призначений для  перевезення великогабаритних вантажів й інших літаків. Велетень може  перевозити до 253 тонн вантажу. «Мрія» – найбільший авіарекордсмен у світі. Всього Ан-225 встановив близько 250 світових рекордів. В 2009 році він потрапив до Книги рекордів Гіннесса. Серед досягнень літака абсолютний рекорд вантажопідйомності — 253,8 тонн і найвищий у світі картинний переказ на  рівні 10,5 тис.м над землею. Літак досі використовується комерційно. 

Нагадаємо, 29 серпня в Україні святкували День Авіації. “ВК” публікував добірку цікавих фактів про літаки виробництва ДП «Антонов».

Великий Київ у Google News

підписатися
загрузка...