Рух поїздів метро на ділянці між станціями “Теремки” – “Деміївська” вже зупинили

Автор: Галина Ворона
14:32 08.12.2023

Рух поїздів метро на ділянці між станціями “Теремки” – “Деміївська” вже зупинено з міркувань безпеки та з урахуванням технічного стану тунелів. Закриття станцій спричинило скупчення людей на зупинках громадського транспорту.

Рух поїздів метро на ділянці між станціями “Теремки” – “Деміївська” вже зупинили

Про це повідомляє КМДА.

Поїзди курсують між станціями “Героїв Дніпра” – “Либідська”.

У КМДА запевняють, що дублюючі маршрути наземного транспорту запрацюють у найближчі години.

Як розповів в ефірі телеканалу “Київ” перший заступник голови КМДА Микола Поворозник, з понеділка відповідні служби моніторять стан тунелю, і сьогодні дослідження показали, що експлуатувати його навіть до кінця дня небезпечно.

 Ми сподівались, що зможемо експлуатувати цю гілку підземки ще до кінця дня, проте обстеження показали, що це вкрай небезпечно. Ми в екстреному порядку налагоджуємо роботу наземного громадського транспорту. Там курсуватимуть два тимчасові маршрути – автобусний і тролейбусний, які мають полегшити доїзд на роботу з таких великих масивів до центру столиці“, – сказав Микола Поворозник.

Він зазначив, що ситуацію спричинили багато сукупних факторів.

Нагадаю, що ці перегінні тунелі між станціями споруджувалися у 2008-2010 роках у складних умовах: не в автоматичному, а майже ручному режимі. Тоді довелось розрити велику ділянку глибиною 8-10 метрів, яка наразі пропускає воду. Це зона річки Либідь, яка частково йде під поверхнею. Там, на жаль, є глина, що не дає воді спускатись вниз. Підтоплення тунелю – це складові однієї проблеми. Вода тисне на стінки тунелю, він деформується, тріскається і ще більше руйнується, пропускаючи воду. А коли йде потяг, цей процес ще більше прискорюється. Тому після фахового обстеження вирішено закривати рух у терміновому порядку”, – розповів Микола Поворозник.

Він також додав, що говорити про вартість ремонтних робіт зарано, оскільки ще триває експертне обстеження. Фахівці проаналізують, як провести роботи з мінімальними затратами і максимально ефективно.

За інформацією, яку оприлюднили у спільноті “Пасажири Києва”, у тунелі порушена герметизація і на рейкошпальній решітці значне підтоплення – буквально струмок води з піском, який є абразивом і під час значних об’ємів фільтрації ще більше пошкоджуватиме слабкі місця обробки тунелю.

Рівень води зараз по підошву рейок та вище. Через це введено обмеження швидкості вагонів – 15 км/год. Проблема існує біля тижня і поки погіршується. Причини поки невідомі.

Також у спільноті оприлюднили відео з аварійного тунелю.

Нагадаємо, 6 станцій метро планували закрити з 9 грудня у  зв’язку з ремонтом перегінного тунелю на “синій” гілці метрополітену. Як пояснили фахівці, через нерівномірні процеси розущільнення, віброповзучості навколо ґрунтового масиву і навантаження на тунельну оправу з’явився ризик втрати стійкості тунельних споруд. Варто відмітити, що перегінні тунелі між станціями “Деміївська” та “Либідська” споруджувалися в поймі річки Либідь ще у 2008-2010 роках підземним способом у складних гірничо-геологічних умовах. На час закриття ділянки маршрути закритих станцій метро дублюватиме додатковий наземний транспорт – схеми.

Великий Київ у Google News

підписатися