“Обговорення скорочення предметів може стати обґрунтуванням різкого скорочення вчителів. “Ви ж бачили, що абсолютна більшість за скорочення предметів”. Хотілося б бачити комплексну програму дій МОН на найближчий час”, – зазначили педагоги з Союзу освітян України.
Кажуть, що зменшення кількості предметів може призвести до скорочення доступу усіх учнів до освіти:
“Скорочення предметів у будь-який спосіб – не реформа. Це відповідь на дефіцит грошей та нові пріоритети на сьогодні. Тут не можу не погодитися, що безпека – це пріоритет. Важливо, щоб безпека (будівництво) не стала єдиним, чим, дійсно, перейматиметься МОН”.
“Вчитель має мати таку довіру від держави, щоб його оцінку не було потреби перевіряти на ДПА. Щоб екзаменів було багато не для контролю вчителя, а для тренування учнів. Звідки такий вчитель візьметься? З нової системи підвищення кваліфікації і нової оплати праці”.
“Маємо доволі посередні, щоб не використовувати більш неприємні визначення, результати за якістю освіти… Для нас же головним мають бути не “предмети”, а які знання та компетентності отримають наші діти в результаті здобуття освіти. А тут варіацій може бути дуже багато – залежно від запитів та потреб саме наших дітей”, – повідомив Горбачов.