Пального вистачало, пілоти чекали: слідчі з’ясовують, чому перед вторгненням “Мрію” не забрали з Гостомеля

Автор: Оксана Тупальська
17:31 10.04.2023

Під прицілом слідчих колишній керівник підприємства «Антонов» Сергій Бичков по справі знищення окупантами “Мрії” у Гостомелі. Повідомляють, що попри попередження, що буде повномасштабне вторгнення, той не забезпечив своєчасне перенесення літака у більш безпечне місце.

Пального вистачало, пілоти чекали: слідчі з’ясовують, чому перед вторгненням “Мрію” не забрали з Гостомеля
Світлодіодне освітлення

Після деокупації Київщини за клопотанням слідчого Печерський райсуд Києва арештував зруйнований літак Ан-225 «Мрія», який визнано речовим доказом. Збитки від знищення літака оцінюють у 20,45 млрд грн.

Зараз Сергій Бичков в статусі підозрюваного перебуває під вартою без можливості внесення застави.

6 травня 2022 року слідчі допитали начальника аеродромно-диспетчерського центру ДП «Антонов». Він розповів про обставини захоплення аеродрому, структуру та повноваження його підрозділу, а також про те, що 23 і 24 лютого 2022 року не планувався виліт Ан-225 у безпечне місце.

Німецьке видання Bild оприлюднило відомості, що напередодні повномасштабного вторгнення Росії літак мав бути евакуйований в німецький аеропорт «Галле» в Лейпцигу, але відповідний наказ на переліт так і не надійшов.

У німецькому звіті вказано, що ще за наприкінці січня 2022 року аеропорт «Галле» підготувався до порятунку українського літака. Як розповів речник німецького аеропорту Уве Шухарт, переміщення Ан-225 та меншого Ан-124 було заплановано на 25 лютого, у Лейпцизі для них вже було зарезервовано місце.

Українські ЗМІ раніше повідомляли, що про необхідність евакуації заздалегідь директору підприємства повідомляв загиблий міністр МВС Денис Монастирський. 

Водночас, в ході судового розслідування заступник директора авіатранспортного підприємства з підготовки авіаційного персоналу ДП «Антонов», який є одним з чотирьох старших командирів повітряного судна АН-225, повідомив, що у його повноваження входило формування екіпажу, візування наказів на виліт літаків. Станом на 24 лютого 2022 року відповідного наказу про підготовку до вильоту літака Ан-225 не отримував.

Щонайменше двоє «антонівців» заявили слідству: було достатньо пального для заправки Ан-225 «Мрія» перед нападом Росії. А троє працівників «Антонова» (борт-радист, старший борт-інженер і командир повітряного судна) підтвердили: якби надійшла команда екстрено прибути на летовище і вилетіти на Ан-225 «Мрія», вони це зробили б.

Нагадаємо, зруйнований російськими загарбниками літак “Мрія” став донором для “Русланів”. Водночас, “ВК” розповідав наприкінці травня 2022 року, як з летовища у Гостомелі вивезли частини легендарного літака “Мрія”. 

У перший день атаки на Київ 23 лютого по всій території України росіяни застосували 160 крилатих ракет різного типу. Левова частка з них була направлена в бік столиці. Того ж дня сотні літаків та вертольотів проривалися в бік Києва, передовсім орієнтуючись на аеропорт «Гостомель», як місце висадки багатотисячного озброєного десанту, який мав іти на Київ. Однак силами ЗСУ ворога вдалося зупинити. 

Великий Київ у Google News

підписатися