Фахівці, які проводять ремонт тунелю метро, розповіли деталі проведених робіт.
Autostrada завершила демонтаж аварійної ділянки та почала укріплення залізобетонною “сорочкою” частин старого тунелю, які прилягають до аварійної ділянки з обох боків. Підтримувальна “сорочка” – це залізобетонна труба, яка повністю повторить округлу геометрію тунелю, що загалом підсилить проблемну ділянку.
Наразі вже виконано:
- поверхню бетонних тюбінгів було ретельно зачищено, щоб виявити недоліки та деформації кільцевої оправи;
- оскільки тунель обводнений, потрібно було ретельно герметизувати всі шви, найменші тріщини та щілини в оправі. Тому спочатку через спеціальні ін’єкційні пакери, попередньо встановлені в оправу тунелю, було проведено нагнітання двокомпонентної поліуретанової смоли, яка при контакті з водою збільшується у декілька разів і заповнює найдрібніші пори;
- в кесони тюбінгів було встановлено армокаркас та розпочато процес торкретування (набризк “мокрого” торкрет-бетону) – набризк готового пластичного бетонного розчину на підготовлену поверхню.
![](https://bigkyiv.com.ua/wp-content/uploads/2024/06/447257670_986734370123561_1266400587073467374_n.jpg)
![](https://bigkyiv.com.ua/wp-content/uploads/2024/06/447253797_986734266790238_417505799885815263_n.jpg)
![](https://bigkyiv.com.ua/wp-content/uploads/2024/06/447253797_986734266790238_417505799885815263_n.jpg)
![](https://bigkyiv.com.ua/wp-content/uploads/2024/06/447254040_986735026790162_7273636580211168523_n.jpg)
![](https://bigkyiv.com.ua/wp-content/uploads/2024/06/447254040_986735026790162_7273636580211168523_n.jpg)
![](https://bigkyiv.com.ua/wp-content/uploads/2024/06/447395582_986734626790202_7935940215419769010_n.jpg)
![](https://bigkyiv.com.ua/wp-content/uploads/2024/06/447395582_986734626790202_7935940215419769010_n.jpg)
“По завершенню торкретування влаштуємо гідроізоляцію, встановимо металеві радіальні каркаси та приступимо до безпосереднього спорудження посилення тунелю монолітною набризк-бетонною “сорочкою”, яка також виконуватиметься методом “мокрого” торкретування”, – зазначають у Autostrada.
Як писав “ВК“, шість станцій столичної підземки від “Деміївської“ до “Теремків“ зупинили 8 грудня на пів року у зв’язку з ремонтом перегінного тунелю, який почав “протікати“. Затоплення метро почала розслідувати прокуратура – мова про службову недбалість.
За попередніми висновками, причиною деформації тунелю між станціями “Деміївська”-“Либідська” є неякісні проєктні рішення та будівельно-монтажні роботи спорудження конструкції тунелю цієї ділянки.