Зрозуміло, що причина одна, вірніше дві взаємопов’язані:
1. Де-юре перший робочий день після послаблення карантину – відкрилися магазини непродовольчих товарів, салони краси, літні майданчики кафе. А значить – кількість автівок апріорі збільшилася, аніж в попередні тижні.
2. Транспорт фактично не працює: метро ганяє пусті вагони, трамваї, автобуси, тролейбуси перевозять тільки пасажирів із спецпропусками.
Всі розуміють: поки не вирішиться проблема транспорту, місто колапсуватиме й далі. Бо проблема не лише в кількості автівок, але й в інтенсивності поїздок: часто власники автомобілів виконують роль таксистів для інших членів родини.
Читайте також: Завтра все повториться. Чому Києву треба метро
Тому містяни жадно ловлять новини щодо роботи транспорту і вірять тому, хто дає кращий прогноз. Наприклад, якщо прем’єр-міністр Денис Шмигаль каже, що підземку запустять на третьому етапі, а головний санлікар Віктор Ляшко – що на четвертому, то, звичайно, більше довіри до Шмигаля…
Але все ж-таки натяки на покращення ситуації вже появились – ЗМІ повідомили, що Мінінфраструктури розробило план відновлення пасажирських перевезень у 3 етапи, а почне він діяти 22 травня. Якщо цей план затвердять, через 10 днів транспортне сполучення почне налагоджуватись. До речі, опосередковано цю інформацію підтвердив очільник Мінінфраструктури, заявивши на зустрічі з міжнародними пасажирськими автомобільними перевізниками 12 травня, що докладає всіх зусиль, щоб після закінчення карантину 22 травня пасажирський транспорт зміг поступово відновити свою роботу.
Читайте також: Без метро – колапс. Київ зупинився в заторах
Нагадала про себе і “Укрзалізниця” – перевізник розробив план відновлення приміського сполучення у 2 етапи і за умови скасування чи пом’якшення карантинних заходів готовий оперативно призначити поїзди і сповістити населення про відновлення приміського сполучення.
А от щодо авіасполучення – доведеться поки що зачекати. В Мінінфраструктури прокоментували інформацію про те, що три авіакомпанії – Czech Airlines, Lufthansa та Wizz Air – з кінця травня-початку червня планують відновити рейси з Києва.
Щодо дій авіакомпаній з продажу квитків на 23 травня – такі дії до ухвалення рішень урядом є передчасними та вводять в оману пасажирів. Рекомендації щодо роботи аеропортів готуються, відкриття сполучення з іншими країнами залежить від рішень відповідних урядів щодо відкриття кордонів для громадян іноземних країн та епідеміологічної ситуації”, – сказала прессекретарка Міністерства інфраструктури України Оксана Герасимова.
У міністерстві наголосили, що необхідно орієнтуватися на офіційні заяви та рішення уряду.
Маємо зазначити, що відновлення авіасполучення важливе не лише (і навіть меншою мірою) тому, що всім хочеться подорожувати. Без роботи залишаються 4 тисячі співробітників аеропорту “Бориспіль”, аеропорт “Київ” опинився на межі: інфраструктура, у яку вкладено багато грошей, у тому числі кредитних, простоює, зарплату 1900 співробітникам платити нічим.
Прогнози авіаперевізників песимістичні – відновлення перевезень може бути і у вересні, і в жовтні цього року. Оскільки зимова навігація слабша, то активна реанімація ринку почнеться лише через рік.
Тим часом на сайті мерії з’явилась чергова петиція з проханням відкрити метро та школи, дозволити працювати.