Представляючи план, мер попередив про ряд “якщо”, які можуть вплинути на ситуацію. Якщо ж нічого не завадить, з 12 травня запрацюють (з певними умовами):
- непродовольчі магазини площею до 300 кв. м;
- перукарні та салони краси – за попереднім записом;
- кав’ярні і ресторані, що матимуть можливість працювати на виніс;
- тимчасові споруд (ларьки). Із забороною споживання їжі та напоїв на місці;
- невеликі виробництва непродовольчих товарів та підприємства побутового обслуговування (ательє, побутові послуги та інші);
- адвокатські та нотаріальні бюро, аудитори;.
- автокінотеатри.
Крім цього, кияни зможуть відвідувати парки та сквери – групами не більше двох людей. Або, якщо з дітьми, – двоє дорослих, двоє дітей.
А от школи та садки, дитячі та спортивні майданчики, прибережні зони відпочинку залишаться зачиненими – їх відвідування Кличко обіцяв дозволити наступним етапом.
Читайте також: Новий підхід у житлобудуванні, за який київські архітектори отримали визнання індустрії
Самий болючий момент – громадський транспорт: наземні перевезення на першому етапі продовжать здійснювати в обмеженому режимі, а метро взагалі відкриється за рішенням уряду. За словами мера, питання підвезення своїх працівників на роботу має вирішити приватний бізнес.
А роботу приміського транспорту урядовці пообіцяли відновити в першу чергу”, – зазначив Віталій Кличко.
Нагадаємо, згідно з планом зняття карантинних обмежень, які днями оприлюднив прем’єр Денис Шмигаль, метрополітен буде відновлювати роботу після карантину у два етапи. Спочатку підземку запустять для спецперевезень, і лиш згодом – для всіх містян. За попередніми розрахунками, підземка стане доступною для всіх жителів міста не раніше 10 червня.
Незгодні з таким рішенням зареєстрували на сайті уряду петицію з вимогою негайно відкрити підземку. Автор петиції – народний депутат Олексій Гончаренко – зауважує, що уряд “безвідповідально підійшов до рішення відрізати громадян від транспорту, не прорахував усі можливі наслідки, а просто наосліп зробив впевнений крок до знищення економіки міста та створення страшних незручностей для мільйонів жителів”.
Натомість він вважає, що варто перейняти досвід європейських країн, де метрополітен залишився у робочому режимі.
До речі, петицію майже за добу підписали всього 198 осіб.