До невтішного безпекового стану на дорогах столиці додалася відсутність вуличного освітлення через обстріли з боку Росії. При цьому Україна й до блекаутів мала один з найвищих показників смертності від ДТП у Європі.
Про освітлення столиці, як цей фактор впливає на безпеку киян та хто вже якісно освітлює наші вулиці – у матеріалі “ВК”.
З 2014 до 2021 року щорічно в Україні внаслідок аварій травмувалися близько 34 000 людей, гинули близько 3 500. Півтори тисячі з-поміж загиблих – це пішоходи. Близько 160 з них – діти.
Через погане освітлення кількість аварій на дорогах збільшилась, коли у жовтні 2022-го Росія вперше масово атакувала нашу енергетичну інфраструктуру. У Міністерстві внутрішніх справ повідомляли, що тоді поліція фіксувала на дорогах України по пів тисячі аварій щодоби.
У Києві також зросла кількість аварій на автошляхах через екстрені та стабілізаційні відключення електрики. Тоді перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький наголошував, що через слабке освітлення вулиць в Україні побільшало ДТП з пішоходами.
За його словами, найчастіше потерпілими стають через малопомітність у темну добу, коли вулиці майже не освітлені.
За різними оцінками міжнародних експертів Світового банку та за результатами дослідження, проведеного ГО “Traffic Challenge”, Україна, крім тисяч життів на війні, щороку втрачає через аварії 1,5-2,5% ВВП. Дорожні аварії – найбільш часта причина загибелі дітей і молоді працездатного віку.
Одними з ключових причин високого рівня смертності й травматизації в ДТП є погана інформованість українців про безпеку на дорогах та погане освітлення у темну добу.
Погана інформованість населення
На жаль, діти стають заручниками ситуації та поведінки дорослих. Батьки можуть дозволити собі, наприклад, перебігати разом з дитиною дорогу в невідведеному для цього місці ще й у погано освітленій вулиці перед колесами автівки.
Та навіть звичайний світловідбивач вже у рази підвищить помітність людини на дорозі у темний час для водіїв. За його наявності на одязі людину видно за 130-150 метрів. Однак, часто навіть на дітях немає звичайних світловідбивачів.
В Україні вже є сучасні програми для дітей з безпеки дорожнього руху і їх мають викладати шкільні офіцери поліції. Через нестачу грошей – війна, корупційні проблеми та відсутність політичної волі, такі програми не імплементовані на рівні загальнодержавної освіти.
Виховання себе та власної дитини залишається на батьках. Однак і місцева влада також може вплинути на безпеку пішоходів та водіїв на вулицях, встановивши якісне енергоефективне освітлення.
Сучасне якісне освітлення та безпека на дорогах
Сьогодні розробники вуличних світильників активно впроваджують всі доступні сучасні технологічні інновації. Наприклад, LED-освітлення, дозволяє значно зменшити споживання електроенергії та вартість утримання системи вуличного освітлення.
Розробники нового освітлення роблять світлою навіть дуже темну ніч та дозволяють оптимізувати витрати енергії, підвищити ефективність та зменшити кількість ДТП.
Наприклад, у столиці вже встановлено якісне вуличне освітлення на:
- бульварі Лесі Українки (восьмисмугова дорога);
- Набережному шосе (шестисмугова дорога);
- вулиці Євгена Сверстюка (чотирисмугова дорога).
Ми вирішили поцікавитися, хто займався освітленням. Виявилося, що це вже добре відома в Україні інноваційна компанія Інтелтек-Україна-ITW Systems. Киянам компанія запам’яталася, коли взяла участь у підготовці Києва до Євробачення-2017.
Тоді встановлене компанією сучасне світлодіодне обладнання підвищило понад у два рази освітлення проїзної частини й тротуару біля станції метро Лівобережна.
Продукти ITW Systems завжди відзначалися високою якістю, енергоефективністю та стильним дизайном. Ставку у компанії роблять на свої світлодіодні світильники, які виготовляються в Україні
Коли у Києві вони також освітили Набережне шосе, мер столиці Віталій Кличко зазначив: “Київ стає не тільки красивіше, але й світліше, ми продовжуємо встановлювати нове сучасне LED-освітлення на столичних вулицях та проспектах, мостах та інших обʼєктах інфраструктури. Освітленим тепер виглядає і Набережне шосе”.
До речі, за прогнозами експертів в галузі енергетики та освітлення саме світлодіодні вуличні ліхтарі є найкращим варіантом для міських вулиць, доріг, парків, приватних територій, промислових об’єктів та громадських місць.
ITW Systems вже має сотні масштабних реалізованих проєктів та найнадійнішу елементну базу від провідних світових виробників. До речі, вони освітили не тільки київські вулиці, а йвулиці у Дніпрі.
Компанія активно співпрацює з містами для впровадження сучасних технологій у сфері вуличного освітлення, сприяючи створенню безпечних та естетичних громадських просторів.
Крім того, вони пропонують різні варіанти керуванням освітленням, які дозволяють економити до 30% потужності. Це особливо важливо, коли через обстріли російських військових киянам необхідно значно зменшити потужності споживання електроенергії.
Безперечно, батьки та школа має вчити дітей правилам безпеки, однак і якісне освітлення вулиць має велике значення. З практики відомо, що якщо закладаються правильні речі, вони дуже швидко починають працювати.
Правильна інформаційна політика та якісно освітлені столичні вулиці дозволять людям не втрачати своє життя та не отримувати каліцтва, потрапляючи в аварії у мирних містах України. А попри чималу кількість дрібних пропозицій з привабливими цінами, найкраще зупиняти свій вибір на великих компаніях з хорошою репутацією і досвідом.
“Світлодіодне вуличне освітлення, Київ, Набережне шосе:
Світлодіодне вуличне освітлення, Київ, Лівобережна: