Вікторія Закревська: Розрізнити легальний та нелегальний гемблінг можна за їхньою рекламою

01:15 22.08.2023

Із самого початку процесу повернення ринку азартних ігор у легальне правове поле питанню рекламування його роботи було приділено вагому увагу як з боку законодавців, так і професійної гемблінгової спільноти.

Україна, як і більшість юрисдикцій цивілізованого світу, де гральний бізнес вже давно є невід’ємною частиною індустрії розваг, досить чітко регламентує рекламну діяльність у сфері гемблінгу, спираючись на принципи відповідальної гри та потребу попередження ігрової залежності.

Основні вимоги до рекламування грального бізнесу визначені у Законі України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» і зосереджені на таких напрямах:

1) введення часових обмежень на радіо та телебаченні у період з 6 до 23 години та контекстних – в усіх друкованих засобах масової інформації (крім спеціалізованих видань, присвячених азартним іграм);

2) запровадження вимог до рекламодавців повідомляти про можливість розвитку залежності від азартних ігор;

3) заборона спрямовувати рекламу азартних ігор на вразливі групи населення (неповнолітніх, малозабезпечених, осіб, хворих на психічні захворювання);

4) заборона використовувати у рекламі осіб, які не досягли 21-річного віку, зокрема як фотомоделей;

5) потреба містити лише достовірну інформацію та обов’язково повідомляти про можливість втрати грошей під час гри.

Всеукраїнська Рада Гемблінгу (Ukrainian Gambling Council – UGC), яка є найбільшою професійною асоціацією легальних організаторів грального бізнесу в Україні, одним із пріоритетів у своїй діяльності завжди проголошувала стратегію максимальної прозорості, законослухняності та соціальної відповідальності грального бізнесу.

Саме для впровадження цієї стратегії в роботу гемблінгових компаній ще у жовтні 2021 року, після кількох місяців плідної спільної роботи над документом, легальні організатори азартних ігор, які є членами UGC, підписали Меморандум щодо спільної політики у рекламі азартних ігор та низки самообмежень, що підписанти накладають на себе під час формування рекламної політики. Наприклад, до таких самообмежень належать:

– заборона використання зображень грошей або інших матеріальних засобів (фішок, жетонів тощо), що містять значення номіналів та дають можливість зробити ставку в азартній грі;

– заборона демонстрації процесу висипання/вручення чи іншого динамічного руху грошей, монет, банківських карт, банківських металів тощо;

– відмова від використання під час розміщення спонсорських матеріалів гіперпосилання (QR-кодів) у межах спонсорської інформації;

– утримання від переманювання трафіку та введення гравців в оману через використання схожих торгових марок інших Сторін Меморандуму тощо.

Загальна мета цих обмежень полягає в тому, щоб забезпечити безпеку та захист прав споживачів, особливо тих, хто може стати жертвою залежності від гри. Також вони сприяють легалізації грального бізнесу та боротьбі зі злочинністю в цій галузі.

Відповідно, коли ви бачите рекламу, яка не відповідає зазначеним вище принципам та вимогам, то це реклама нелегалів.

Вікторія ЗАКРЕВСЬКА, заступниця голови Ukrainian Gambling Council із комунікаційних питань

Останні новини