У наступні 2 роки планують затратити 358 млн грн на реконструкцію, закупівлі та збереження летовища. Про це вказано у проекті Міської цільової програми розвитку транспортної інфраструктури міста Києва на 2024-2025 роки.
Зокрема, гроші мають піти на такі витратні статті:
- Реконструкція аеродрому Міжнародного аеропорту «Київ» (Жуляни) – обійдеться у 305 млн грн. З них 205 млн грн у 2024 році та 100 млн грн у 2025 році. Площа ремонтів – 31,5 тис. кв.м.
- Оновлення парку спецавтотранспорту на 25 млн грн. З них у 2024 році 10 млн грн, та у 2025 році 15 млн грн.
- Забезпечення функціонального стану летовища обійдеться у 27,5 млн грн. (13,5 млн грн у 2024 році та 14 млн грн у 2024 році).
В якому стані нині аеропорт «Київ» (Жуляни)?
«В умовах закритого неба Міжнародний аеропорт «Київ» (Жуляни) не може здійснювати свою діяльність, в результаті чого з більшістю працівниць та працівників призупинено трудовий договір. Орендарі та хендлінгові компанії повністю зупинили свою діяльність в аеропорту», – повідомляють у КМДА.
На етапі проектування анонсоване ще у 2019 році проведення реконструкції аеродрому із збільшенням довжини злітно-посадкової смуги на 600 метрів і з посиленням несучої спроможності покриття всіх елементів аеродрому.
У документі зазначається, що 40% (58 одиниць) наявної спецтехніки має термін експлуатації, що перевищує 25 років. Відтак, якщо врахувати, що в середньому на закупівлю планують віддати 25 млн грн, а одна машина (відповідно до кошторису) обходить близько 5 млн грн, то придбати планують 5 одиниць спецавтотранспорту.
Роботи та закупки дозволять наблизити аеропорт до стандартів Міжнародної організації цивільної авіації, яка в перспективі швидше надаватиме дозволи на польоти (після перемоги):
«Варто поступово замінити застарілу техніку для утримання у належному стані аеродрому на сучасну, яка повністю відповідає вимогам ІСАО (Міжнародна організація цивільної авіації) з безпеки польотів, що дозволить забезпечити безперебійну роботу аеропорту на рівні його пропускної спроможності (22 літако-вильоти на годину), зокрема при складних погодних умовах».
Коштів на закупку техніки та реконструкцію з держбюджету або від кредиторів не залучатимуть, фінансування – виключно з кошика столиці.
Раніше “ВК” розповідав до повномасштабного вторгнення з аеропорту “Київ” (Жуляни) виконували перельоти до 140 міст та 48 країн світу. Однак після російської агресії в бік Києва заплановане раніше проведення реконструкції аеродрому замерзло.
У перші години після початку повномасштабного вторгнення росіяни мали намір висадися в аеропорту “Київ” (Жуляни) та зі зброєю прямувати в мирні райони Києва. Однак своєчасна реакція українських військових не дозволила їм це вчинити – на злітну смугу вилили паливо, зробивши покриття наче на ковзанці, яке не дозволяє посадку та призвело б до швидкого знищення окупантів.
Fraport – один з найбільших операторів аеропортів Європи у вересні 2023 року пообіцяв надати Києву допомогу на післявоєнне відновлення аеропорту “Київ” (Жуляни).
А навесні 2023 року сервіс Google-карти опублікував оновлені супутникові фотографії аеропорту “Київ” (Жуляни). Зокрема, там залишаються припаркованими літаки лоукостерів, які не забрали перед повномасштабним вторгненням з летовища.