Літали до 140 міст світу: аеропорт “Київ” (Жуляни) згадує довоєнні часи та чекає на втілення планів розбудови

Автор: Оксана Тупальська
17:46 05.12.2023

До повномасштабного вторгнення з аеропорту “Київ” (Жуляни) виконували перельоти до 140 міст та 48 країн світу. Однак після російської агресії в бік Києва заплановане раніше проведення реконструкції аеродрому замерзло.

Літали до 140 міст світу: аеропорт  “Київ” (Жуляни) згадує довоєнні часи та чекає на втілення планів розбудови
Світлодіодне освітлення

Як відомо. у перші дні та навіть години після початку повномасштабного вторгнення росіяни мали намір висадися в аеропорту “Київ” (Жуляни) та зі зброєю прямувати в мирні райони Києва. Однак своєчасна реакція українських військових не дозволила їм це вчинити – на злітну смугу вилили паливо, зробивши покриття наче на ковзанці, яке не дозволяє посадку та призвело б до швидкого знищення окупантів. 

«Максимально швидко ми злітно-посадкову смугу залили мастилом, що призвело аеропорт в стан непридатності до прийому великих літаків. І росіян цей аеропорт став абсолютно не цікавити. Бо зрозуміли, що жоден літак російської армії не зможе там сісти. Кожен водій знає, що таке під час швидкого руху не дай Бог на розі буде пляма мастила”, – згадує той час генерал Сергій Кривонос.

В його обличчі – символ оборони міста, бо саме Кривонос вчасно відреагував та дав наказ розливати мастило на смугу в Жулянах. У 2014 році він разом з іншими військовими впродовж 47 днів тримав оборону на Краматорському аеродромі. 

Нажаль, після великої війни зупинилися і заплановані роботи – проведення реконструкції аеродрому зі збільшенням довжини злітно-посадкової смуги на 600 метрів і з посиленням несучої спроможності покриття всіх елементів аеродрому. В цьому до лютого 2022 року була велика потреба – бо Міжнародний аеропорт «Київ» співпрацював з понад 43 авіакомпаніями, виконуючи рейси у близько 140 міст та 48 країн світу, щомісяця здійснюючи близько 2500 рейсів.

“В умовах закритого неба Міжнародний аеропорт «Київ» (Жуляни) не може здійснювати свою діяльність, в результаті чого з більшістю працівниць та працівників призупинено трудовий договір. Орендарі та хендлінгові компанії повністю зупинили свою діяльність в аеропорту”, – розповідають автори проекту Міської цільової програми розвитку транспортної інфраструктури міста Києва на 2024-2025 роки.

Після того, яку буде відбито агресію ворога, буде дуже багато роботи, повязаної х роботою летовища:

“Парк спецавтотранспорту аеродрому потребує оновлення, враховуючи те, що 40% наявної техніки (58 од.) має термін експлуатації, що перевищує 25 років. Варто поступово замінити застарілу техніку для утримання у належному стані аеродрому на сучасну, яка повністю відповідає вимогам ІСАО (Міжнародна організація цивільної авіації) з безпеки польотів, що дозволить забезпечити безперебійну роботу аеропорту на рівні його пропускної спроможності (22 літако-вильоти на годину), зокрема за складних погодних умов”, – вказано в документі.

Раніше “ВК” розповідав, що Korea Airports Corp. (KAC) та Hyundai Engineering & Construction Co. у листопаді 2023 року підписали меморандум про участь у проекті реконструкції аеропорту «Бориспіль».

Великий Київ у Google News

підписатися