Прокурори спростували заяви «Київського метрополітену» про неякісне будівництво тунелів між «Либідською» та «Деміївською»

Автор: Вікторія Мілюта
11:14 24.07

Столична прокуратура оголосила результати експертизи, які спростовують заяви «Київського метрополітену» щодо неякісного будівництва тунелів між підтопленими станціями на синій гілці підземки, що у результаті призвело до підтоплення та закриття ряду станцій.

Прокурори спростували заяви «Київського метрополітену» про неякісне будівництво тунелів між «Либідською» та «Деміївською»

У рамках досудового розслідування було проведено ретельну перевірку тунелів між станціями метро «Деміївська» та «Либідська».

Експертиза встановила, що причиною руйнування тунелю стала його неналежна експлуатація, а не будівельні дефекти.

«Технічною причиною руйнування тунелю метро стала його неналежна експлуатація. Будівельно-технічна експертиза не виявила порушень або відхилень від проектних рішень, які могли б призвести до розгерметизації тунелю», – зазначили у прокуратурі.

Крім того, заходи з усунення потрапляння води в тунель виконувались без залучення фахівців з науково-дослідних інститутів та метробуду, що ускладнювало визначення причин пошкоджень.

Читайте також: Стало відомо, у скільки обійдеться ремонт тунелю метро між станціями “Деміївська” та “Либідська”

Посадові особи КП «Київський метрополітен» натомість не надали правоохоронцям жодних результатів експертиз або документів, які б підтверджували їхні заяви про неякісні проектні рішення чи відхилення від них норм під час будівництва.

У прокуратурі також звернули увагу на те, що у січні 2024 року Київська міська державна адміністрація (КМДА) заявила про отримання попередніх висновків від Науково-дослідної судово-експертної установи. Проте, ці висновки досі не були надані правоохоронцям.

Прокуратура продовжує досудове розслідування, аби остаточно встановити всю правду про стан і експлуатацію тунелю метро між станціями «Деміївська» та «Либідська».

Як писав «ВК», шість станцій столичної підземки від «Деміївської» до «Теремків» зупинили 8 грудня у зв’язку з ремонтом перегінного тунелю, який почав «протікати». Затопленням метро зацікавилась прокуратура – мова про службову недбалість.

Раніше повідомлялося, що, за попередніми висновками, причиною деформації тунелю між станціями «Деміївська» та «Либідська» є неякісні проєктні рішення та будівельно-монтажні роботи спорудження конструкції тунелю цієї ділянки.

23 липня були вручені перші підозри через підтоплення тунелів між станціями синьої гілки метро. Серед підозрюваних – двоє посадових осіб «Київського метрополітену» – начальник служби колії, тунельних споруд і будівель та головний інженер.

Великий Київ у Google News

підписатися