Проект на мільярд доларів та альтернатива метро над річкою: у столиці обіцяють тунель з Оболоні на Троєщину

Автор: Оксана Тупальська
09:07 07.02

Підземне сполучення з правого на лівий берег в напрямку Троєщини - схоже більше на мрію жителя, який десятками років просиджує вечори у заторах на колись Московському, а тепер Північному мосту. Ідея не виникла цьогоріч під ялинку, а тихо мешкала у стінах КМДА впродовж років. І ось про неї згадали.

Ідея побудови підземного ходу під Дніпром виникла 20 років тому, коли розробляли генеральний план міста Києва. Вхід до тунелю запропонували запланувати біля Великої Кільцевої на Оболоні, а вихід – на півночі Троєщини (неподалік полів, де влітку горить сухостій та лякає жителів району). У випадку реалізації задуму ледь не захолустя стане транспорним центром – адже туди будуть сходитися пасажири з усього району. 

Нині північ Троєщини – це тихий куточок, де вкрай спокійний рух автошляхами, практично немає потреби у світлофорах, лише маленькі базарчики та придомові міні-маркети.  

Нині тунель є проєктом Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури, яке й має його побудувати. Фінансування – частково з міського, частково з державного бюджету. 

Міський голова Віталій Кличко повідомив, що передовсім тунелем ходитиме важкий транспорт (який, як відомо, нині рухається Північним мостом та нерідко створює аварійні ситуації на шляху з лівого на правий береги). 

“Тунель також позитивно вплине на екологію в місті, зменшивши загазованість”, – сказав Кличко.

Слухайте коментар мера на телеканалі Київ24 на 1 хвилині 43 сек

5 автодорожніх тунелів у Києві пропонували створити у 2012 році – за 1,5 млрд євро (за цінами тих часів):

  • між “Лівобережною” та площею Перемоги;
  • між вул. Фрунзе та вул. Чорновола;
  • через Дніпро;
  • південного тунельного переходу через Дніпро;
  • автодорожного тунелю від Наддніпрянського шосе до вул. Кіквідзе.

Вихід з тунелю на лівому березі буде розділений на дві дороги, одна з яких піде на Бровари, а інша має проходити лівим берегом, щоб замкнути Кільцеву дорогу навколо Києва, повідомив журналістам Кличко.

Звідки нинішня вартість тунелю?

Математика проста: оскільки шляхопровід має складати 6,5 км. А у проектах “Великого будівництва” 1 км дороги коштує 20,7 млн грн, маємо суму понад 1 млрд. Щоправда про здорожчання робіт під час реалізації “Великого будівництва” на 50% повідомляв Максим Шкіль, власник компанії “Автострада”, який реалізує автодорожні проекти. 

Також існує математика від Володимира Омеляна – на посаді міністра інфраструктури в 2019 році він заявляв, що 1 км дороги в Києві коштує 1,5-2 млн євро. Це дещо дорожче, ніж звітують під час “Великого будівництва”. 

Вартість залежатиме і від того, наскільки глибоко під землю планують вкопуватися та які бурові установки будуть використовути, аби пробратися під Дніпро. 

Досвід прокладання тунелів під річками українці мають – у давнину таким чином створювали ходи для жителів міст, аби втікати за потреби від ворогів та швидше діставатися з одного берега на інший. Щоправда, технології предків детально не досліджені. Про них більше оповідають історики та там, де збереглися залишки хотів, туристичні гіди. 

Чи вдасться Кличку та ще й під час війни зробити перехід на Троєщину, який через сотні століть вивчатимуть нащадки – покаже час. 

Кияни жартують: “Відкриття десь 2030, а завершать у 2070” 

Жителі Троєщини усміхаються з ідеї побудови переходу під Дніпром:

“Відкриють тунель, який буде закінчуватися глухим кутом десь посеред річки. Скажуть в тестовому режимі. Потім ще автобус туди пустять”

.

“Але міст не впаде у воду, якщо він одразу буде у воді”

.

“Це Метро на Троєщину – доїхав до кінця кільцевої, сів на підводне метро, поки допливеш, вже і метро не треба!!!”

.

“Там за генпланом ще має бути трамвай до Героїв Дніпра”

Колись “ВК” розповідав, як у вранішню годину пік на столичній Троєщині очевидці зняли довжелезну чергу на автобус №114, яким з Лівого берега можна дістатися центру Києва.

Останні новини