Про це повідомили у ANTONOV Company.
Машину в повітря вперше підняв екіпаж у складі: командир – льотчик-випробувач Сергій Горбік, другий пілот – льотчик-випробувач Валерій Шляхов, штурман-випробувач Микола Малаш, бортінженер-випробувач Михайло Порва, провідний інженер-випробувач Анатолій Романюк.
Ан-74 був спроєктований для виконання задач полярної авіації на базі Ан-72. В конструкції цих літаків з розміщенням двигунів над крилом було реалізовано особливий аеродинамічний ефект – ефект Коанда. Це дозволило забезпечити літакам високі характеристики короткого злету та посадки. Під час їх випробувань вдавалося виконувати приземлення з пробігом лише 120 м та зльоти з розбігом близько 400 м.
Виходячи з потреб замовників, були розроблені близько десяти модифікацій літака різного призначення, зокрема: Ан-74Т-100 – транспортний літак вантажопідйомністю до 7,5 тонн, Ан-74ТК-100/200 – конвертовані варіанти для перевезення 52 пасажирів або 10 тонн вантажів, медичний Ан-74ТК-100С, салонна висококомфортабельна модифікація Ан-74Д, Ан-74ТК-300 з двигунами, розміщеними на пілонах під крилом.
Серійне виробництво Ан-74 та його модифікацій здійснювалося на Харківському державному авіаційному виробничому підприємстві. У період з 1985 було виготовлено близько 70 таких машини. Вони експортовані в більше двох десятків країн світу. Заслужили високу репутацію завдяки своїй багатофункціональності та невибагливості.
На літаку Ан-74 встановлено 9 світових рекордів.