Надто швидко попрощався: транспортники не зрозуміли раптової відставки Камишіна з посади голови УЗ

Автор: Оксана Тупальська
17:52 03.03.2023

Олександр Камишін пішов з посади голови правління «Укрзалізниці», не відзвітувавши про результати роботи. Як розповідає Центр транспортних стратегій, представники галузі не зрозуміли причин настільки різкого звільнення керівника.

«Раптове звільнення голови правління УЗ вкотре показало, що корпоративне управління великими держкомпаніями в Україні є радше фікцією. Кадрові перестановки такого рівня вимагають чіткої комунікації з суспільством, необхідної для розуміння причин і наслідків прийнятих рішень», –  каже директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк.

Та додає, що досягненням УЗ і рік війни без сумнівів є евакуація населення, а також забезпечення перевезень дипломатів та глав держав світу:

«Безумовний позитив – зміни в сприйнятті “Укрзалізниці”. Борис Джонсон в мерчі УЗ тепер з нами назавжди : ). Надійність і стійкість роботи компанії, а разом з тим емпатію і людське відношення в складних обставинах воєнного часу відчули і оцінили, як мільйони українців, так і провідні світові лідери. Роль Камишіна тут була одним із визначальних чинників», – коментує Сергій Вовк.

Водночас, для наступного розвитку УЗ, а також для уникнення питань щодо роботи керівника, необхідними називають звіт про роботу, підсумки та стратегію розвитку. Бо це мало б не лише оцінити діяльність екс-керівника, але і захистити компанію від непотрібних потрясінь.

«Проблема тут не в звільненні Олександра Камишіна, а в прогнозованості та системності рішень. Крім звіту ми не бачимо плану інфраструктурних залізничних проектів в розрізі Fast Recovery 2023-2024 і середньостроковому плануванні повоєнної відбудови. Які проекти плануються для фінансування ЄБРР і ЄІБ, де напрямки співпраці з іноземними компаніями?», – каже колишній заступник міністра інфраструктури Віктор Довгань.

Неочікуваною була відставка навіть для членів правління УЗ. Кажуть, що працювали, приймали рішення, проводили зустрічі, а через кілька годин дізналися, що керівник залишає крісло і йде.

«Одна з великих угод за участі Укрзалізниці була укладена за лічені години до відставки – Камишін підписав прямий контракт на закупівлю газу у “Укрнафти”. Було заявлено, що ціна на 23% менша від поточної, отриманої від трейдерів на відкритому аукціоні. “Ціна прямого договору на закупівлю газу становитиме 21 990 грн з ПДВ, у той час як діючі договори, укладені на відкритому конкурсі, передбачають ціну 27 920 грн та 27 960 грн”, – пояснив член правління УЗ Орест Логунов.

Здивування кадровою ротацією виникли через те, що побутувала думка, наче Камишін має непогані стосунки з Зеленським, відтак – обидва мали б бути зацікавлені у співпраці.

«Щодо причин звільнення, то я можу лише здогадуватися і не можу озвучувати це публічно. Тому утримаюся від коментарів. Це було його рішення. Але пропозиція переходу в європейський офіс, порівнюючи з роботою керівника “Укрзалізниці”… Свого часу була така практика колишніх міністрів чи прем’єр-міністрів відправляти послами в якісь країни, то це приблизно так виглядає. Це точно не підвищення. Все-таки, хотілося би припинити цю традицію на всіх щаблях державного управління: без слів “прийшов-побув-пішов”», – говорить колишній міністр інфраструктури України Володимир Омелян.

Олександр Камишін очолив УЗ у серпні 2021 року – спочатку був призначений в.о. замість Івана Юрика, який раптово полишив посаду. З жовтня того ж року працював головою правління (без приставки в.о.). 27 лютого Камишін повідомив, що йде у відставку, а також додав: тепер очолить «офіс з євроінтеграції “Укрзалізниці” в Європі».

Нагадаємо, «ВК» розповідав, що “Укрзалізниця” за рік перевезла рекордну кількість пасажирів до ЄС за останні 10 років. Цікавий інцидент стався у офісі УЗ в Києві – там оголосили закупівлю послуг догляду за рибами на пів мільйона. Наприкінці лютого також було оголошено дерусифікацію назв, зокрема анонсовано, що Південно-Західна залізниця може стати Київською.

Останні новини