Місцеві вибори: агітація Верещук обійшлась втричі дорожче, ніж партії

21:05 19.10.2020

Кандидат на посаду мера Києва від “Слуги народу Ірина Верещук з початку виборчої кампанії витратила близько 25 млн грн, тоді як витрати на кампанію київського партосередку “Слуги народу” склали всього 6,7 млн грн. Походження коштів з обох фондів – невідоме.

Місцеві вибори: агітація Верещук обійшлась втричі дорожче, ніж партії
Світлодіодне освітлення

Як повідомляє Чесно, про це свідчать дані проміжних фінансових звітів, що оприлюднила Київська територіальна виборча комісія.

Зазначається, що кампанію Ірини Верещук повністю оплатила Київська міська партійна організація “Слуги народу” зі свого поточного рахунку – її вартість перевищила 25 млн грн. У свою чергу у київський партосередок звітує про витрати у понад 6,7 млн грн власних грошей.

Тож обидва виборчі фонди профінансували коштами партії, походження яких не відоме, зазначають у Чесно. Про внески на поточні партійні рахунки “Слуга народу” звітуватиме вже після виборів.

На що витрачала гроші Верещук

Наразі на агітацію Верещук витрачено трохи більш ніж 22 мільйони, з них:

  • реклама на телебаченні – 14,7 млн грн;
  • зовнішня реклама – понад 5,6 млн грн;
  • реклама в інтернеті – майже 1,3 млн, з них у Facebook – 784 тис. грн. Також друкували агітаційні листівки, виготовляли брендовані захисні маски та силіконові браслети.

За даними Чесно, на розповсюдження друкованої продукції з виборчого фонду Верещук не витрачено жодної копійки, хоча агітаційні листівки роздавали з рук у руки. Це могли бути волонтери, або оплату цих послуг могли здійснити з рахунку осередку, або ж заплатити готівкою, яка поза виборчим фондом. Примітно й те, що за виготовлення відеороликів з виборчого фонду кандидатки теж не платили.

Найбільша стаття видатків з рахунку осередку – майже 5,3 млн грн на зовнішню рекламу та рекламу в ліфтах. Також у звіті є витрати в розмірі 540 тисяч гривень на друк агітаційних матеріалів і значно скромніші порівняно з “пані мер” оплати зовнішньої реклами, ефірів на телебаченні тощо.

У Чесно зауважили, що проміжні фінансові звіти відображають лише офіційні витрати від моменту реєстрації до 14 жовтня, тож “Слуга народу” та Ірина Верещук прозвітували фактично тільки за кілька тижнів кампанії, тоді як першу рекламу Верещук Рух ЧЕСНО зафіксував ще на початку серпня. А рекламу народного депутата Миколи Тищенка під брендом “Слуги народу” розміщували ще від червня. Він був одним з потенційних кандидатів на посаду мера Києва, але програв праймеріз.

Читайте також: Ціна перемоги: $кільки тратять на рекламу у Facebook кандидати в мери

Нагадаємо, партії “Слуга народу” та “За майбутнє” витратили найбільше коштів на рекламні борди.

Великий Київ у Google News

підписатися