Магазини та кав’ярні масово відмовляються приймати картки: в чому причина

Автор: Володимир Хлєбников
18:30 22.01.2022

З початку 2022 року Державна податкова служба України отримала сотні скарг від громадян щодо відмови в оплаті карткою. Такі ситуації виникали переважно у невеликих магазинах чи кав’ярнях.

Магазини та кав’ярні масово відмовляються приймати картки: в чому причина
Світлодіодне освітлення

Імовірно,  власники цих закладів намагаються приховати свої обороти від податківців, пише “ВК” із посиланням на GSMinfo.

Слід зазначити, що минулого року відмова в безготівковій оплаті, можливо, могла залишитися непоміченою. Однак з 1 січня 2022 року не лише підприємці, а й ФОПи, що не мають терміналів POS, ризикують отримати чималий штраф за відсутність такої опції.

Згідно із новим законодавством, будь-яка торгова точка чи заклад обслуговування, що знаходиться у місті із населенням понад 25 тисяч осіб, зобов’язаний пропонувати клієнтам безготівкову оплату. За відмову прийняти картку бізнесмен ризикує отримати штраф у розмірі 8,5 тис. грн, або 500 неоподатковуваних мінімумів.

Така вимога до підприємців діє вже майже 10 років, а з 1 січня поточного року вона почала стосуватися й ФОПів. Виняток: фізичні особи підприємці 1-ої групи, тобто ті, що не мають найманих працівників.

Читайте також: “Дію ломанули”. В мережі продають дані українців – що відомо

Також обходитися без терміналів можуть торговці, що ведуть свою діяльність на території сіл. Утім, якщо сільська крамничка має річний оборот понад 167 мінімальних зарплат (1 млн 85 тис. грн), або продає підакцизні товари, власнику все одно доведеться встановити реєстратор розрахункових операцій (РРО).

Деякі підприємці у перші дні дії нового закону виправдовували свою відмову прийняти оплату карткою тим, що система нібито “часто зависає та дає збій”. Така проблема справді існувала через масове встановлення терміналів ФОПами, однак технічні спеціалісти впоралися із ситуацією й налагодили роботу сервісів РРО. Тепер проблем із безготівковим розрахунком не має бути.

Що робити клієнту? Якщо в торговому закладі, перукарні чи кафе покупцю відмовили в оплаті через термінал, він маєте право поскаржитися у податкову.

Читайте також: В “АТБ” спростували зупинення продажу соціально значущих товарів

Великий Київ у Google News

підписатися