Метро на Виноградар за шість років подорожчало на 8 млрд грн – Держаудитслужба

Автор: Галина Ворона
16:25 Сьогодні

“Бізнес-схеми” недоброчесного підрядника АТ “Київметробуд” та бездіяльність столичної влади призвели до відтермінування будівництва важливої транспортної артерії столиці та подорожчання на 8 млрд грн.

Метро на Виноградар за шість років подорожчало на 8 млрд грн – Держаудитслужба
Світлодіодне освітлення

Таких висновків дійшли фахівці Державної аудиторської служби України в результаті аудиту фіндіяльності комунального підприємства “Київський метрополітен”.

Як з’ясували аудитори, “Київметробуд”, який у 2018-2019 роках отримав з бюджету 2,59 млрд грн авансових платежів, використовував ці гроші не за призначенням та не освоїв у терміни, визначені договором.

Замість того, щоб продовжувати будівництво Сирецько-Печерської лінії, підрядник розмістив частину перерахованих від КП “Київський метрополітен” коштів на депозитах.

Зокрема, у 2019 році “Київметробуд” поклав 1,7 млрд грн на банківські рахунки у ПАТ АБ “Укргазбанк”.

Крім того, протягом 2018-2019 років бюджетні кошти скеровувались на оплату різних аудиторських, юридичних, консультаційних послуг, страхування фінансових ризиків, надання безвідсоткової поворотної фінансової допомоги іншій юридичній особі тощо.

При цьому власне на саме будівництво гроші майже не йшли.

Попри це “Київський метрополітен” у грудні 2019 року перерахував підряднику ще додатково 1,41 млрд грн. З яких було освоєно лише 44,1 млн грн.

Як результат – майже 4 млрд грн перетворилися у прострочену заборгованість.

Тепер відновлення будівництва метро на Виноградар обійдеться бюджету у 2,5 рази дорожче.

За результатами перерахунку показників вартості робіт кошторис за 6 останніх років (з 2018 до 2024-го) збільшився на 8 млрд грн: з 5,9 до майже 14 млрд гривень.

У Держаудитслужбі також зауважили, що слід врахувати також і додаткові витрати на коригування проєкту будівництва, яке обійдеться бюджету ще у 69,4 млн грн.

Нагадаємо, у грудні 2023 року КП “Київський метрополітен” у судовому порядку розірвав договір з АТ “Київметробуд”. Причина – незадовільні терміни виконання будівельних робіт.

Суд змусив попереднього підрядника будівництва метро на Виноградар повернути Києву 139 млн грн. Також від підрядника вимагають сплатити місту ще понад 79 млн грн.

Новий тендер на продовження робіт із будівництва Сирецько-Печерської лінії в бік житлового масиву Виноградар загальною вартістю 13 956 млн грн. столичний метрополітен оголосив 13 червня. Його виграла компанія “Автострада”, яка відновлює аварійний тунель між станціями “Деміївська” та “Либідська”. 15 серпня стало відомо про укладання договору з нею на добудову метро на Виноградар.

Великий Київ у Google News

підписатися