Командир “Мрії”: втрата літаків у Гостомелі – це службова недбалість

Автор: Марія Супрун
14:59 01.06.2022

Відповідальність за неухвалене рішення перемістити літаки лежить на керівництві ДП “Антонов”.

Командир “Мрії”: втрата літаків у Гостомелі – це службова недбалість

Про це в інтерв’ю “Главкому” заявив командир Ан-225 “Мрія” Дмитро Антонов.

26 січня аеропорт у Лейпцигу справді запропонував свої стоянки для усього парку наших літаків. Для їх переміщення потрібно було ухвалити рішення. Чесно кажучи, я не знаю, у чому саме були, фінансові чи політичні. Знаю лише, що пропозиція німців одразу не була прийнята українською стороною, продовжувалися якісь переговори. Наші літаки могли вилетіти з Гостомеля будь-якої миті, бо нас були готові приймати. Окрім Ан-225, на якому замінювали двигун (і це не було великою проблемою для того, щоби він злетів на п’яти двигунах), були ще повністю справні Ан-26 і Ан-74“, – розповів він.

Антонов зазначив, що не знає деталей переговорів про переміщення літаків між “Укроборонпромом” та ДП “Антонов”.

Можу лише сказати, що було чимало непрямих доказів того, що перемістити наші літаки з Гостомеля слід якнайшвидше. Наприклад, інші авіакомпанії починали вивозити свої літаки зі стоянок в Україні, починаючи з 15-17 лютого. Ще один доказ – дії страхових компаній. З початку лютого нас почали страхувати лише на два дні, а починаючи десь із 16 лютого страхували лише на один день. Розумієте, щоби літак вилетів, потрібна була команда лише генерального директора “Антонова”. На некомерційні перельоти саме він дає команду. А це був би саме технічний рейс. А от на комерційний рейс Ан-124, який відбувся 23 лютого, за п’ять годин до початку повномасштабного вторгнення, давав команду директор авіакомпанії“, – пояснив командир.

Він додав, що відповідальність за неухвалене рішення лежить на керівництві.

Відповідальність за неухвалене рішення перемістити літаки лежить на керівництві, я його розцінюю як службову недбалість. Навіть у день початку війни був спокій, упевненість, що все буде добре і не треба нікуди летіти. Хоча вже було й пізно кудись летіти. Я не знаю, чому такий спокій був у нашого керівництва. Можливо, це варто з’ясувати під час розслідування, що зараз проводиться. Цікаво, які ж плани були у нашого керівництва на ці літаки, які було знищено за кілька днів?” – додав Антонов.

Нагадаємо, 27 лютого російські окупанти знищили українську “Мрію” під час повітряної атаки. В мережі з’явилися світлини з аеропорту в Гостомелі, на яких можна було побачити понівечені окупантами «Мрію» та інші літаки ДП «Антонов». Напочатку квітня пілот легендарної “Мрії” вперше наживо побачив те, що від неї залишилось.

В Україні хочуть відродити “Мрію” та створили Міжнародний фонд відбудови легендарного літака.

Великий Київ у Google News

підписатися