Карантин, день 76. Аеропорт “Київ” на межі закриття

08:17 26.05.2020

Через довготривалий карантин міжнародний аеропорт “Київ” ім. І. Сікорського втратив більше 92% доходів і не зможе вижити без допомоги держави. 15 червня аеропорт планує відновити рейси, але без підтримки вони можуть бути останніми.

Карантин, день 76. Аеропорт “Київ” на межі закриття
Світлодіодне освітлення

Про це в інтерв’ю LB.ua заявив Олег Левченко, гендиректор приватної компанії “Мастер-Авіа”, яка спільно з комунальним підприємство МА “Київ” забезпечує роботу аеропорту.

Наразі аеропорт виконує поштові рейси кілька разів на тиждень та один-два бізнес-рейси на місяць. Для порівняння, до карантину здійснювалося приблизно 50 рейсів щодня. 

На підприємствах, що забезпечують функціонування аеропорту в цілому – працюють близько 2000 чоловік. З початку карантину в березні ці люди – у відпустці за свій рахунок. Крім того, аеропорт співпрацює більш ніж з 50 підприємствами в суміжних областях, там працюють ще до 8 тисяч осіб. Зараз в аеропорт на роботу виходять лише ті, хто відповідає за підтримку працездатності інфраструктури.

Ми зупинили все, що можна було зупинити, але законсервувати повністю неможливо. У терміналах перебувають співробітники, прикордонники, митники, відповідно, системи водопостачання, кондиціонування, пожежної безпеки повинні працювати, і є люди, які за цим стежать. Завжди на аеродромі присутня аварійно-рятувальна команда, персонал, який приймає і відправляє літаки, фахівці наземної служби, служби авіаційної безпеки,” – зазначив гендиректор.

Аеропорту вдалося знизити видатки на 50-60% у порівнянні з лютим, проте втрати все одно завеликі. Ще одне непосильне зараз навантаження для аеропорту – це податок на землю. Щомісяця підприємство платить мільйони гривень. Через це керівництво двічі зверталося до президента та Кабміну за допомогою. Просили 22 мільйони гривень щомісячної допомоги, субсидію 15 доларів на кожного пасажира та допомогу у рефінансуванні кредиту на 28 мільйонів доларів.

22 мільйони гривень – це та мінімальна сума, яка дозволить нам утримати колектив на мінімальних зарплатах, утримувати інфраструктуру та гарантувати безпеку польотів”, – зазначає Левченко.

За його словами, уряд звільнив аеропорт від податків у березні, проте вже за квітень керівні компанії мусять сплатити 3,5 мільйона гривень податку на землю та нерухомість, а також решту податків. Керівництво звернулося до Київради з проханням зменшити земельний податок.

Водночас Левченко зазначив, що аеропорт “Київ” планує відновити всі міжнародні та внутрішні рейси 15 червня.

15 червня всі міжнародні та внутрішні рейси повинні бути відновлені. Аеропорт до цього готовий. Технологічно. І морально. Люди втомилися без роботи, з радістю чекають перший рейс. Але без державної підтримки цей рейс може виявитися і останнім….”, – наголосив гендиректор.

Читайте також: Рекордний, незламний, демократичний – 10 фактів про аеропорт “Бориспіль”

Нагадаємо, 17 березня Україна закрила авіасполучення через пандемію коронавірусу. Частково продовжив працювати тільки “Бориспіль”, який виконує спецперевезення, але й там ситуація критична: 4 тисячі співробітників аеропорту “Бориспіль” без роботи. Прогноз невтішний.

А гендиректор аеропорту “Бориспіль” прогнозує нову вартість перельотів.

Великий Київ у Google News

підписатися