Замість гарячої холодна вода, в хаті, наче в псарні, гори сміття під будинком – за неякісну комуналку запровадили компенсацію

Автор: Оксана Тупальська
09:06 16.02

Жителі столиці, які не задоволені грубими порушеннями надання комунальних послуг, мають право отримати компенсацію від постачальників. У лютому запрацювали нові правила відшкодувань споживачам.

Замість гарячої холодна вода, в хаті, наче в псарні, гори сміття під будинком – за неякісну комуналку запровадили компенсацію

Уряд затвердив нову постанову про перерахунок вартості комірного в випадку надання неякісних послуг. Детально з документом можна ознайомитися за посиланням. 

Які послуги вважаються неякісними:

  • зниження температури теплоносія та гарячої води, а також невідповідності їх тиску на вході в будинок;
  • зниження температури повітря у приміщеннях споживача (у разі наявності договору з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем);
  • перерв у наданні послуг, що обумовлені у тому числі перевищенням виконавцем строків проведення аварійно-відновлювальних робіт;
  • невідповідності складу і якості гарячої та холодної  води державним санітарним нормам і правилам;
  • недотримання вимог щодо поводження з побутовими відходами, порушення графіку вивезення побутових відходів тощо.

Не стягувати плату у повному обсязі або частково постачальники мають у випадку відхилення параметрів послуг від установлених законодавством та договорами про надання послуг.

В яких випадках постачальники зобов’язані провести перерахунок вартості:

  • за період ненадання обіцяних послуг,
  • надання не в повному обсязі,
  • надання невідповідної якості. 

Як отримати перерахунок:

  • виконавець самостійно зобов’язаний протягом одного місяця, що настає за розрахунковим періодом, самостійно здійснити перерахунок, а також сплатити споживачеві неустойку (штраф) у порядку та розмірі, що визначені законодавством або договором.
  • у разі надходження від споживача акту-претензії та прийняття виконавцем рішення про задоволення вимог, викладених в акті-претензії, перерахунок здійснюється протягом одного місяця починаючи з дати, коли прийнято рішення про задоволення вимог.

Якщо у будинку не надавалися якісно послуги – наприклад, не було подачі опалення чи гарячої води, не вивозилося сміття, достатньо звернення від одного мешканця, аби перерахунок було проведено для усіх, хто має квартири в будинку. 

А що з боржниками за комуналку?

Перерахунок здійснюється незалежно від наявності у споживача заборгованості за відповідну послугу. Сума перерахунку та неустойки (штрафу) за порушення умов договору зараховується споживачу в погашення заборгованості за фактично спожиті послуги, а у разі відсутності заборгованості — в оплату майбутніх платежів.

Раніше “ВК” розповідав, що кияни почали отримувати так звані треті платіжки за січень для оплати робіт з обслуговування внутрішньобудинкових мереж. 

Великий Київ у Google News

підписатися