Уряд затвердив нову постанову про перерахунок вартості комірного в випадку надання неякісних послуг. Детально з документом можна ознайомитися за посиланням.
Які послуги вважаються неякісними:
- зниження температури теплоносія та гарячої води, а також невідповідності їх тиску на вході в будинок;
- зниження температури повітря у приміщеннях споживача (у разі наявності договору з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем);
- перерв у наданні послуг, що обумовлені у тому числі перевищенням виконавцем строків проведення аварійно-відновлювальних робіт;
- невідповідності складу і якості гарячої та холодної води державним санітарним нормам і правилам;
- недотримання вимог щодо поводження з побутовими відходами, порушення графіку вивезення побутових відходів тощо.
Не стягувати плату у повному обсязі або частково постачальники мають у випадку відхилення параметрів послуг від установлених законодавством та договорами про надання послуг.
В яких випадках постачальники зобов’язані провести перерахунок вартості:
- за період ненадання обіцяних послуг,
- надання не в повному обсязі,
- надання невідповідної якості.
Як отримати перерахунок:
- виконавець самостійно зобов’язаний протягом одного місяця, що настає за розрахунковим періодом, самостійно здійснити перерахунок, а також сплатити споживачеві неустойку (штраф) у порядку та розмірі, що визначені законодавством або договором.
- у разі надходження від споживача акту-претензії та прийняття виконавцем рішення про задоволення вимог, викладених в акті-претензії, перерахунок здійснюється протягом одного місяця починаючи з дати, коли прийнято рішення про задоволення вимог.
Якщо у будинку не надавалися якісно послуги – наприклад, не було подачі опалення чи гарячої води, не вивозилося сміття, достатньо звернення від одного мешканця, аби перерахунок було проведено для усіх, хто має квартири в будинку.
А що з боржниками за комуналку?
Перерахунок здійснюється незалежно від наявності у споживача заборгованості за відповідну послугу. Сума перерахунку та неустойки (штрафу) за порушення умов договору зараховується споживачу в погашення заборгованості за фактично спожиті послуги, а у разі відсутності заборгованості — в оплату майбутніх платежів.
Раніше “ВК” розповідав, що кияни почали отримувати так звані треті платіжки за січень для оплати робіт з обслуговування внутрішньобудинкових мереж.