З Києва на Київщину? Боротьба з автопокришками набирає цікавого повороту

Автор: Любава Лисичкіна
19:41 25.03

Комунальники міста почали прибирали старі автомобільні покришки, які використовуються у багатьох дворах як огорожі та «арт-об’єкти». А от на Київщині бідкаються, що кучугури старих шин звозять до них.

З Києва на Київщину? Боротьба з автопокришками набирає цікавого повороту
У столиці активно розпочалася компанія проти автомобільних покришок, які стали “прикрасами” клумб і огорожами для дерев, столиками і лебедями, захистом для саджанців та навіть спортивний снарядом “бігова доріжка”. 
 
Робота кипить
 
Так, сьогодні Деснянська РДА похвалилася свіжозібраними шинами: комунальники району почали прибирання територій від гумових покришок, невід’ємного елементу українського урбаністичного ландшафтного дизайну.   
Деснянська РДА
Фото: Деснянська РДА

Не відстає і Святошинський район. Святошинські комунальники продовжують прибирати шини з балансових територій і не забувають звітувати і викладати фото у соцмережі:

У Дарницькому районі також долучилися до звільнення  міста від габаритного сміття, зокрема старих автомобільних покришок. Звісно, як не погодитися з районною владою,   що ці “прикраси”, якими дбайливо прикрашена більша половина дворів – несуть небезпеку і загорозу навколишньому середовищу і здоров’ю людей.

“Прибрали та віддали на утилізацію більше 300 одиниць вживаних автомобільних покришок”, – звітують в Дарниці.
 
Голос екологів

Національна екологічна рада дала пояснення щодо небезпеки для людей і природи від використання автопокришок.

Автомобільні шини — серйозна екологічна проблема, речовини, які використовуються при виробництві, переробці і утилізації шин є вкрай токсичними для людини і навколишнього середовища, йдеться у поясненні. Відпрацьовані автомобільні покришки (ОАП) є відходом четвертого класу небезпеки.

При довгому впливі на навколишнє середовище вони завдають колосальної шкоди тому, що до їх складу входить понад 120 шкідливих хімічних речовин. Частина з них є сильними канцерогенами і згубно впливають на здоров’я людини викликаючи онкологічні захворювання. Найнебезпечніші серед них з онкологічною точки зору — N-нітрозаміни, які при розкладанні відпрацьованих шин виділяються в повітря.

Екологи пояснили, що при контакті з водою відбувається вимивання цілого ряду токсичних органічних сполук: метилфеніл, етанон, азулен, бензотіазол, метілбензотіазол, діметілпропіл, метілбензамін, бутильований гідрокситолуол, діетилфталат, метилтіо, бензотіазол, дифениламин, дибутилфталат, фенатрен, які потрапляють у грунт та повітря.

Крім того, в процесі зносу автопокришок утворюється шинний пил. На нього перетворюється 20-25% всієї маси автопокришок. Пил осідає на землю, що шкідливо для грунту, рослинності. Ним дихають люди. У шинного пилу у великій кількості присутній дуже шкідливий канцероген — бензпірен.

Зібрали, а що далі?

Обсяги переробки б/в шин в Японії 87%, США 20-30%, в Німеччині – 50,5%. В Україні щорічно утворюється 150 тис. тонн зношених автопокришок, і тільки 8% з них йде на утилізацію. Решта просто викидаються на звалища.

Жодна райдержадміністрація не написала у дописі як саме будуть утилізовувати старі шини. Куди їх звозять?  А от в одній з груп Київщині з’явився допис, в якому автор скаржиться, що саме під її вікнами збираються кучугури автопокришок з Києва.

“І звозять нам на Торгмаш (є відео компанії, яка скуповує ці покришки). Приписи Екоінспекції, численні заяви в мерію, звернення в ДСНС. Всі сліпі та глухі. Величезне звалище під відкритим небом на заводі Торгмаш, під вікнами будинку, у дитячого майданчика, без накриття, без дотримання норм”, – ідеться у дописі Анни Александрової   у групі “Район Торгмаш. Бровари” у Facebook.

За словами броварчанки, якщо станеться спалах  цієї купи шин,  то бігти треба буде не тільки з Торгмаша, а і  з міста.

У коментарях люди зауважують, що виробництво з утилізації ще не працює, але “аромат” стоїть постійно: 

Нагадаємо, в Instagram з’явилася маска з “легендарним” елементом київських дворів (ФОТО).

Великий Київ у Google News

підписатися
загрузка...