Вибори-2020: кандидати витратили рекордні суми на рекламу в соцмережах

14:36 18.11.2020

Під час місцевих виборів 2020 року кандидати витратили рекордні суми на просування у соцмережах. Політична реклама у Facebook збільшувалася від початку року, а у жовтні, порівняно з вереснем, зросла утричі. У цьому році політики заплатили за рекламу у Facebook понад 150 млн гривень.

Вибори-2020: кандидати витратили рекордні суми на рекламу в соцмережах

Дані включають витрати до 25 жовтня 2020 року, але загальна сума витрат зростатиме у зв’язку з другим туром виборів міських голів, пише Чесно.

Так, від початку року і до дня виборів загальна сума витрат усіх сторінок, які Facebook позначає як суспільно-політичні, складає понад 6,6 млн доларів (майже 178 млн гривень). Для порівняння, це трохи більше річного бюджету міста Дрогобича, де живе понад 75 тис. людей.

Соціально-політичну рекламу за цей період поширювали з 4,5 тис. сторінок у Facebook та Instagram. Сторінки, які платили за суто політичну рекламу за та проти партій/кандидатів, вклали у поширення дописів щонайменше 5,7 млн доларів (близько 154 млн гривень). Левова частка витрат, 5 млн доларів, припадає на два місяці кампанії — вересень та жовтень. 

Найстрімкіше росли витрати зі сторінок, які рекламували партії. Якщо за перші 6 місяців витрати на поширення реклами з партійних сторінок становили менше 90 тис. доларів, то у жовтні вони перевищили 1,4 млн доларів. Ближче до виборів у мережі з’явилося чимало сторінок, які складно назвати партійними чи сторінками політиків, але вони вели кампанії за і проти на сотні тисяч доларів.

ТОП-20 сторінок за витратами

Очолює ТОП за витратами сторінка “Політична партія “ЗА МАЙБУТНЄ”. Її створили у травні 2020 року, від серпня до жовтня вона витратила майже 170 тис. доларів. На рекламу ставили дописи про партійців із різних регіонів, а також фрагменти ефірів шоу “Право на владу” каналу “1+1”, де гостем був Ігор Палиця, лідер партії “За майбутнє”.

Загалом у ТОП-20 сторінок потрапило одразу 4 сторінки партії “За майбутнє” та її представників. Ці сторінки займають перше, третє, п’яте та тринадцяте місця. Сукупно вони витратили майже 400 тис. доларів, що становить майже третину від загальної суми витрат всіх 20 сторінок у рейтингу. 119 тис. витратила персональна сторінка Ігоря Палиці. Ще майже 65 тис. доларів витратив лідер списку “За майбутнє” до Івано-Франківської міської ради, екснардеп Олександр Шевченко.

Другу позицію рейтингу займає сторінка “НАШ КРАЙ”, яка у 2020 році витратила 166 тис. доларів на рекламні дописи. 

Одразу три сторінки “Слуги народу” та її кандидатів потрапили до списку сторінок, які витрачали найбільше на рекламу в соцмережах. Кандидатка на пост мера Києва Ірина Верещук — майже 69 тис. доларів. Основна партійна сторінка “Слуги народу” і київська сторінка партії витратили 52 тис. та 36 тис. доларів відповідно.

Лідер за витратами серед партій — “Слуга народу” (880 тис. доларів). У сумі враховані всі партійні сторінки в різних областях, сторінки партійців та сторінки-медіа й інші, які рекламували дописи на підтримку партії. Найактивнішими серед політиків-“слуг” були нардепка Ірина Верещук, губернатор Харківщини Олексій Кучер і Тарас Кльофа, кандидат на посаду мера Львова. Загалом агітацію за “Слугу народу” та її кандидатів розміщували щонайменше 319 сторінок.

Кандидати в мери

Велику ставку на рекламу в соцмережах робили саме кандидати від “Слуги народу”. До ТОП-20 сторінок кандидатів у міські голови потрапило одразу семеро “слуг”. Найбільше з персональної сторінки витратила Ірина Верещук (“Слуга народу”) — майже 69 тис. доларів. 

Віталій Кличко, який переміг у першому турі столичних виборів, витратив трохи більше 26 тис. доларів — майже втричі менше, ніж Верещук.

Чи задекларували політики витрати на соцмережі у своїх виборчих звітах, поки що з’ясувати неможливо. 

Нагадаємо, місцеві вибори в Україні відбулися 25 жовтня 2020 року. Віталій Кличко – офіційний переможець виборів мера Києва. За нього проголосували найбільше мешканців столиці – 365 тисяч 161, що складає 50,52%.

Великий Київ у Google News

підписатися