Подібну вимогу окрім Києва передбачають для кожного міста, де кількість жителів перевищує 250 тисяч осіб. Перейти на сучасний електротранспорт пропонують до 2030 року.
Законопроект №8172 уже рекомендував до розгляду в сесійній залі Комітет Верховної Ради з питань енергетики та житлово-комунальних послуг.
Відповідно до документу, на міських автобусних маршрутах кількість електробусів у відсотковій частці серед парку автобусів має становити не менше 25% на 1 січня 2027 року та не менше 50% на 1 січня 2030 року.
Нині у автопарку «Київпастрансу» про електробуси мріють. Щоправда, в закупці такий транспорт вдвічі дорожчий за звичайні автобуси.
Про намір придбати за 319 млн грн 17 нових підприємство повідомляло на початку року. Київ претендував тоді на гроші, передбачені Кіотським протоколом, в рамках якого могли отримати фінансування Вінниця та Запоріжжя. Відповідно до договору на транспорт загалом передбачалося 24 млн євро, з них на 22% від суми претендувала столиця. Закупка електробусів була прописана і в офіційній програмі дій мера Віталія Кличка на 2022 рік.
Зрештою, 8 квітня мав відбутися аукціон щодо їх закупівлі, а до 31 грудня – вони мали бути доставлені до столиці. Проте, вочевидь, в умовах війни, не склалося. Тоді, відповідно до вимог покупця, зазначених на Prozorro, всі автобуси мали бути низькопідлоговими, з кондиціонерами, мати не менше 30 сидячих місць, 2022 року виготовлення. В комплекті до них – 13 зарядних станцій.
Електробуси, які не поступаються за якістю від західноєвропейських невеликими партіями випускають на львівському підприємстві «Електрон». На початку цього року там обіцяли виготовити 250 одиниць для перевезення львівських пасажирів.
З огляду на загазованість повітря у столиці та особливості інфраструктури, у Києві можна щонайменше 80% автобусів на газу замінити на електротранспорт, заявляв тоді в коментарі «Українській енергетиці» експерт з питань транспорту Олександр Красноштан. Така заміна вигідна ще й тому, що за вартістю електроенергії електроавтобус вигідніше тролейбуса і трамвая у 8-10 разів. Водночас фахівець радив продумати, де вигідніше пускати електробус на батареї, а де тролейбус з функціями електробусу.
Також, за підрахунками керівника Асоціації ринку електромобілів Арсенія Абдураїмова, для заміщення маршруток Києву потрібно 500 електробусів, а мінімальна потреба міста складає 150 одиниць.
Нагадаємо, після прийняття рішення Київради про закупку електробусів, навіть називали, коли і на яких маршрутах столиці вони з’являться першими. А у 2020 році у столиці тестували електробус, щоправда, білоруського виробництва. Це відбувалося під час оголошення наміру в Україні замінити увесь громадський транспорт електричним.