Валідатори в маршрутках: картки не підключались, сплачували не всі, однак частковий пасажиропотік порахували

Автор: Оксана Тупальська
16:17 07.08.2023

Впродовж 3 місяців маршрутки №444 їздили столицею з валідаторами. Пасажири, що курсують від ст. метро “Звіринецька” до вулиці Метрологічної не передавали гроші водію, а сплачували при вході карткою. Про результати експерименту та чи варто встановлювати валідатори у всіх маршрутках міста, розповів директора Департаменту транспорту КМДА Руслана Кандибора.

Валідатори в маршрутках: картки не підключались, сплачували не всі, однак частковий пасажиропотік порахували
Світлодіодне освітлення

Компанія-перевізник за з травня до кінця липня, відповідно до даних, які показали валідатори, період заробила 176 500 гривень, повідомляє Ліга.Бізнес з посиланням на КМДА.

«Якщо розділити цю суму на вартість проїзду у 15 грн, то можемо побачити, що за місяць через валідатор було проведено приблизно 11 760 транзакцій. Це кількість пасажирів, які скористались маршрутом», – рахує видання. 

Проте додає – математика не надто сходиться, бо коли запитали про такі ж показники на маршруті тролейбуса, який курсує за цим же маршрутом №43, виявили, що виторг у маршруті тролейбуса №43 у червні 2023 року склав 652 300 гривень.

«Якщо поділити цю суму на максимальну вартість проїзду в комунальному транспорті – 8 грн, – виявиться, що ним скористались приблизно 81 540 пасажирів», – розповідають журналісти.

Тобто, в тролейбусі платили майже у 8 разів більше людей, ніж у маршрутках. Однак ці цифри, отримані після трьох місяців досліджень цифри, нажаль, ні про що не розповідають. 

Чому не варто довіряти експерименту, проведеному в маршрутках, розповідає транспортний експерт Олександр Гречко. По-перше, після встановлення валідаторів, ніхто не забороняв пасажирам розраховуватися готівкою. Друге – оплата була доступна тільки через функцію PayPass: за допомогою банківської картки, мобільного телефону та Картки киянина, бо вона під’єднана до банку. А ось через транспортну картку або застосунок “Київ Цифровий” розрахуватись було неможливо.

Що заважало авторам експерименту забезпечити розрахунок через “Київ Цифровий”, яким користуються кияни в метро, трамваях, автобусах та тролейбусах – питання риторичне.

Бо, в такому випадку, важко зрозуміти – а що ж тоді рахували в ході дослідження, якщо від початку закладали, що пасажири не зможуть розраховуватись за допомогою валідатора за проїзд? 

Таким чином, експеримент був більше вправою для пасажирів, аби ті спробували сплачувати не лише в автобусах та тролейбусах карткою, а і в маршрутках. Однак підрахунків, які б дозволили об’єктивно порахувати пасажиропотік та прибутки від перевезень маршрутками, коли кожна оплата буде білою та передбачати сплату податку – за результатами дослідження, що тривали 3! місяці, отримати неможливо.

Окрім того, в Департаменті транспорту КМДА повідомили, що місцева влада не може втручатись в господарську діяльність приватних автомобільних перевізників. Тому іншими даними про пасажирський трафік та виторг приватних перевізників вони не володіють.

А ТОВ «Союз Авто», якому належать маршрутки №444, ще й повідомляє, що не змогло отримати вдосталь прибутків – бо деякі валідатори ламались, тому не всі пасажири оплатили плоїзд в експериментальних маршрутках. Мовляв, у майбутньому не хочуть встановлення жодних валідаторів у салонах.

Нагадаємо, у 2023 році Служба перевезень КМДА здійснила понад 100 перевірок приватних перевізників, після чого розірвали близько 20 договорів.

Великий Київ у Google News

підписатися