Відповідний законопроект №2424 про зміни до Повітряного кодексу України Верховна Рада прийняла сьогодні в другому читанні 256 голосами.
Документ визначає на законодавчому рівні особливості стягнення державного мита за кожного пасажира, який відлітає з аеропорту України, і за кожну тонну вантажу, відправленого або який прибув до аеропорту України.
Закон передбачає:
- закріплення в термінологічному апараті (стаття 1 Повітряного кодексу України) поняття “державне мито з суб’єкта авіаційної діяльності”;
- доповнення Повітряного кодексу статтею 121, яка визначає особливості справляння держмита за кожного пасажира, який відлітає з аеропорту України, і за кожну тонну вантажу, що відправлений або прибув до аеропорту України;
- відповідальність за порушення порядку або термінів сплати державних зборів для суб’єктів авіаційної діяльності, визначених цим кодексом.
Ставка авіазбору за кожного пасажира в межах України складає 0,5 долара, на міжнародних рейсах – 2 долари.
Сума збору за кожну тонну вантажу по Україні становить 2,5 долара, а для міжнародних перевезень з / в Україну – 10 доларів.
Збір при цьому не буде стягуватися в разі перевезення вищих посадових осіб та офіційних делегацій держав; перевезення гуманітарної допомоги з / в Україну відповідно до актів Кабінету міністрів; а також у разі польотів, пов’язаних із забезпеченням проведення робіт по ліквідації наслідків стихійного лиха, авіаційних та інших подій, санітарних авіарейсів (в тому числі перевезень тіла (останків, праху) померлого).
Також збір не передбачається з пасажирів, що відносяться до категорії осіб, які звільняються від сплати зборів відповідно до закону; при перевезенні дітей в віці до двох років; при перевезенні транзитних пасажирів; пасажирів з сервісними квитками і в разі перевезення менше 10 пасажирів одним нерегулярним рейсом.
Читайте також: SkyUp запроваджує онлайн-реєстрацію на авіарейси (ІНСТРУКЦІЯ)
Нагадаємо, Верховна Рада сьогодні також попередньо схвалила посилення відповідальності за п’яне водіння та перевищення швидкості.
Як повідомлялось, столичні аеропорти ледве пережили карантин і скорочують персонал: “Київ” звільняє половину співробітників, “Бориспіль” – 700.