Про це повідомляє «Київводоканал».
Зазначимо, що транспортування каналізаційних стоків із правобережної частини Києва на споруди Бортницької станції аерації для їхнього подальшого очищення відбувається через дюкерні переходи – сталеві трубопроводи великого діаметру, прокладені під Дніпром. За інформацією підприємства, під річкою проходить 7 таких дюкерів діаметром 1400 мм. Чотири дюкери споруджені у 1966 році, два – у 1975 році і один – у 1989 році. Їхня довжина коливається від 890 до 995 м.
Через наявність у стічних водах великої кількості піску та інших забруднень при транспортуванні стічних вод нижня частина (лоткова частина) трубопроводів швидко руйнується, тому наразі трубопроводи потребують реконструкції.
Проектом передбачена реконструкція всієї системи дюкерних переходів – самопливних та напірних ниток, камер із запірно-регулюючою арматурою, влаштування автоматизованої системи фіксації можливих аварійних витоків. На даному етапі виконується реконструкція 3-х дюкерів (2 самопливних і 1 напірний).
Відновлювальні роботи виконуватимуть методом затягування до трубопроводів гнучкого полімерного рукава, просоченого поліефірними смолами. Після нагрівання гарячою водою відбудеться полімерізація і рукав затвердіє.
Щоб не забруднити річкову воду під час робіт, трубопроводи було відключено та здійснено заміщення стоків чистою водою. Наразі на лівому та правому берегах Дніпра облаштовують площадки з розміщення технологічних ліній для санації дюкерів, і незабаром розпочнеться основний етап реконструкції.
Читайте також: Де в Києві жити добре: ревізія мікрорайону на Виноградарі – репортаж
Нагадаємо, планується, що вже через 2–2,5 роки «Київводоканал» зможе повністю відмовитись від використання хлору для знезараження питної води та перейти на більш сучасні та безпечні технології та реагенти.