Про історію Ту та про раритети, розповіли у Державному музеї авіації ім О.К. Антонова.
У 1965-1984 роках серійно Ту-134 випускав лише Харківський авіазавод (нині Харківське державне авіаційне виробниче підприємство). В останні роки у виробництво пішов варіант Ту-134Б-3. Він був оснащений двома двигунами Д-30-ІІІ зі злітною тягою 6930 кгс кожний. Літак мав довжину понад 37 м, розмах крила 29 м, максимальну злітну масу 49 т, крейсерську швидкість 915 км/год, із навантаженням 5 т міг подолати 3200 км, у найбільш щільному компонуванні вміщував 90 пасажирів.
Загалом побудували 852 екземпляри Ту-134. З них лише 470 призначалися для роботи на авіалініях. Серед інших були адміністративні, військові та спеціальні варіанти. Загалом існувало маже тридцять версій Ту-134. Пасажирські модифікації досить широко експортувалися. Загалом із заводу до 13 країн були поставлені 138 лайнерів, авіакомпанії ще 14 країн брали «сто тридцять четверті» в оренду.
В Україні, у цивільній авіації, до 1991 року Ту-134 експлуатували Бориспільське та Харківське авіапідприємства. Пізніше такі літаки використовували щонайменше 5 авіакомпаній, Державне авіапідприємство «Україна» та Повітряні Сили.
У Державному музеї авіації зібрані три пасажирські «сто тридцять четверті». Другий передсерійний екземпляр (заводський № 6350003) використовувався для випробувань, а зараз ще потребує реставрації. Ту-134А (заводський № 2351605) після 12 років роботи на авіалініях став у 1984 році навчальним зразком Київського інституту інженерів цивільної авіації (зараз НАУ).
Найбільшу зацікавленість у відвідувачів музею викликає літак (заводський № 62672) Державного авіапідприємства «Україна». Лайнер побудували як звичайний пасажирський Ту-134А-3 і понад 25 років експлуатували на лініях. В 1997 році його переобладнали у VIP-варіант та передали авіапідприємству «Україна». Там його використовували для перевезення офіційних делегацій. В пасажирській кабіні знаходився салон і кабінет першої особи – керівника делегації, зазвичай це був хтось із міністрів або голова Верховної Ради. Передбачалися на борту і місця для 39 пасажирів, що були у команді.
У 2012 році літак вивели з експлуатації як застарілий і за два роки передали до музею.
До експозиції також входить учбово-бойовий Ту-134УБЛ, який створили для підготовки та підвищення кваліфікації льотчиків дальніх бомбардувальників Ту-22М.
Музейний літак (заводський № 64152) був випущений у 1981 році й завершив «кар’єру» у 185-му важкому бомбардувальному полку в Полтаві. До музею потрапив у листопаді 2007 року.