Про це пишуть у Facebook-спільноті “Цар-пандус”.
Щоб потрапити на станцію, обладнану такими турнікетами, маломобільним людям доводиться звертатись до контролерів, тоді як справжня доступність передбачає вільне (без сторонньої допомоги) користування інфраструктурою.
На сторінці групи “Київ дружній до батьків і малюків” безліч нарікань на нові турнікети. Молоді батьки скаржаться, що “без допомоги працівниці в метро не зайти, навіть так званим “пільговим” входом”, і кажуть, що це “ті самі граблі, тільки у профіль”.
Серед недоліків у нових турнікетах називають і пропускні штанги, до яких щодня торкаються тисячі пасажирів.
Оті лучі на турнікетах особливо актуальні під час пандемії, ага. Майже кожен, хто проходить прокручує штангу рукою. Так, деякі штовхають її тілом, але більшість рукою. Тобто люди чхають, кашляють (переважно в долоню, привіт пані Супрун), а потім штовхають турнікет рукою, зрозуміли про що я? Деякі станції пропускають по 50 000 пасажирів щоденно. Цікаво, скільки разів на день будуть дезінфікувати ті лучі і скільки коштів закладено на такі дії”, – пише у Facebook Олег Рівтін, який особисто тестував нові турнікети.
Є у нього претензії і щодо безконтактної оплати на нових турнікетах.
Процес дуже довгий. Такий, що навіть не у часи пік збирається черга. Від моменту “підніс телефон” до “проходьте” пройшло хвилини дві. Старі турнікети робили це значно швидше. А ще, в мережі пишуть, що знімає гроші по 2-3 рази. В мене особисто зняло один раз але процес задовгий”, – ділиться киянин своїми спостереженнями.
Водночас речниця метрополітену Наталка Макогон запевнила, що проєкти погодили з Національною Асамблеєю людей з інвалідністю.
Широкий прохід для пасажирів на інвалідних візках, з дитячими візками біля контролера, до якого веде тактильна смуга. Контролер уточнює необхідність супроводу (одразу нагадаю, що можна заздалегідь попередити за номером (044) 238-55-11, щоб персонал уже чекав на станції)”, – цитує “Хмарочос” її коментар.
А от експерт з навчання і реабілітації незрячих людей, Євгеній Свєт заперечує, що Національна Асамблея людей з інвалідністю розглядала й узгоджувала нові турнікети. На його думку, ці конструкції справді малодоступні для різних категорій маломобільних людей.
Нагадаємо, що нові турнікети, що приймають всі електронні способи оплати проїзду: qr-квиток, Kyiv Smart Card, картку киянина та безконтактну банківську картку, – вже встановлені та працюють у вестибюлі № 1 станції метро «Харківська», а також на станціях метро «Площа Льва Толстого», «Сирець», «Героїв Дніпра», «Контактова площа», «Харківська», «Почайна».
Загалом планується встановити такі турнікети на 15 станціях. Їх загальна вартість більше 100 000 000 гривень.