Столицею на велосипеді взимку: що заважає киянам подорожувати містом на двоколісному

Автор: Оксана Тупальська
12:13 10.12.2023

Сніг та хурделиця – не привід відміняти велоподорож містом. У багатьох навіть дуже холодник країнах світу навіть їздять взимку на роботу на двоколісному. Наприклад, у Фінляндії можна побачити одночасно десятки велосипедистів, які їдуть попри морози. Що заважає прокласти веломаршрути у столиці, спробуємо розібратися.

Столицею на велосипеді взимку: що заважає киянам подорожувати містом на двоколісному
Світлодіодне освітлення

Аби сісти на велосипед та поїхати в холодну пору мусить зійтися одночасно 2 фактори – бажання велосипедиста, та можливості інфраструктури міста. Якщо для першого перешкод немає – бо чимало власників роверів мають гарний імунітет, адже крутять педалі до пізньої осені, а в спортивних магазинах є багато одягу, що тримає тепло та шоломів, які закривають обличчя від зустрічного вітру, то з дорогами – є проблеми. 

Як стверджують експерти Платформи розвитку міст, як правило, велодоріжки на 1-2 градуси холодніші за автошляхи та замерзають швидше. Відтак, найперше, що має виконуватися – це розчистка таких шляхів від снігу та льоду. 

Проблема №1:

Замість розчищати велодоріжки нерідко комунальники накидають кучугури снігу з автошляхів на велодоріжки, та навіть після потепління надворі вони залишаються непрохідними

Проблема №2:

Через скорочення світлового дня та опади велосипедистів гірше видно на дорозі. Якщо за відсутності доріжок поодинокий роверист виїде на автошляхи, його можуть не побачити зморені заторами автомобілісти. а навіть якщо побачать, отримати неприємні коментарі від машинокерманича – дуже легко. Існує таке правило – чим більше велосипедистів рухаються гуртом, тим вони помітніші на дорозі, а їх рух безпечніший.

Проблема №3:

Відсутність зимових потреб велосипедистів у комплексній стратегії розвитку транспортної інфраструктури міста. Ще під час закладання велодоріжок має бути враховано можливість переїздів велосипедистами з автошляхів на дороги та до наземних переходів, аби на шляху не було кучугур снігу після прибирання або не текли ріки під час танення снігів. Як правило, утворюють перешкоди взимку занадто вузькі, криві та високі бордюри, вибоїни на дорогах. Не всі снігоочисні машини обладнані для прибирання покриття велодоріжок. 

Проблема №4:

Обігрів доріжок поки що не надто популярний. Рай для велосипедистів – ділянки шляхів, під якими прокладені труби теплопосстачання. Проте поки це єдине джерело тепла, яке сприяє таненню снігів на маршрутах. 

Проблема №5:

Відсутність зимової велопропаганди. У північних країнах ЄС є чимало акцій, які популяризують зимовий рух на велосипедах – власникам роверів дарують зимові шини, спеціальні рукавиці, абонементи на зимове обслуговування тощо. І такі акції мають сенс – адже усі ці люди не пхаються в години пік в транспорт, не викидають вихлопи газів, прямуючи на роботу за кермом автомобіля, та здоровіше живуть – адже треба бути у фізичній формі, щоб тиснути на педалі, рухаючись проти вітру.

Раніше «ВК» розповідав, що до повномасштабного вторгнення у 2019-2020 роках у столиці облаштували 202 км велодоріжок. Однак у 2022 році роботи не проводилися, лише створювалися мапи маршрутів.

 

 

Великий Київ у Google News

підписатися