У відповідь на запит журналіста “Великого Києва” заступник керівника департаменту розповів, що під час воєнного стану підрядник АТ “Київметробуд” діє на правах форс-мажорних обставин, коли, як відомо, зменшується фінансова відповідальність за недотримання умов та строків виконання відповідно до договорів.
“Станом на цей час з АТ “Київметробуд” опрацьовується питання щодо поновлення будівництва в умовах воєнного стану, враховуючи військову агресію Російської Федерації проти України та запровадження воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 №64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”, відповідно до Закону України “Про затвердження Указу Президента України “Про введення воєнного стану в Україні” та наявні форс-мажорні обставини (обставин непереборної сили) і обмежене фінансування”, – пояснив Осьмак.
Він також додав, що з підрядника АТ “Київметробуд” не вдалося отримати грошей відповідно до ухваленого у вересні 2021 року рішення Господарського суду столиці.
Тоді Київрада та КП “Київський метрополітен” вимагали стягнення з підрядника 183 млн грн. Причина – той допоміг збагатитися банківській установі, розмістивши на депозитних рахунках гроші, які належать громаді. Суд задовільнив позов частково та призначив стягнення у 139 млн грн.
“Станом на сьогоднішній день вказане рішення Господарського суду міста Києва не набрало законної сили”, – зазначив Віталій Осьмак.
На запитання, чи після припинення будівництва не руйнується те, що вже було зведено на перших ділянках робіт, заступник керівника департаменту відповів так:
“За інформацією науково-технічного супроводу, який виконується з початком будівельних робіт, споруди, які побудовані підрядником, знаходяться у задовільному стані”.
Читайте також: На об’єкті недобудованого метро на Виноградар знайшли “мітку для окупантів”
З АТ “Київметробуд” у 2018 році було укладено договір на “Будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції “Сирець” на житломасив Виноградар з електродепо у Подільському районі”. Остання включає дільницю від станції “Сирець” до станції “Проспект Правди” з двома станціями “Мостицька” та “Проспект Правди”, а також дільницею вилочного відгалуження в бік станції “Виноградар”.
Нагадаємо, у вересні на сайті Київської міської ради була зареєстрована петиція з вимогою продовжити будівництво метро на Виноградар.
Тим часом, у Києві розпочав роботу новий тролейбусний маршрут з Льва Толстого на Виноградар.