Коли ви приходите у будь-який заклад, пояснюють у Школі молодого юриста, то автоматично укладаєте з ним публічний договір і приймаєте його правила. І тут є певні нюанси.
Як заклад повідомляє про правила оплати за розбитий посуд?
Через меню. Зазвичай, на останній сторінці є розцінки за розбитий посуд. До того ж ця сторінка обов’язково має завірена власником закладу та бухгалтером — підписом та печаткою.
Якщо ж цього ніде не написано — можна не платити. Адже вас втягують у публічний договір обманним шляхом, а така угода — недійсна.
Що робити, якщо змушують платити за одну склянку як за весь сервіз?
Ви можете пред’явити претензії з приводу суми відшкодування, тобто не погодитись з нею.
Якщо ціна в меню є, потрібно одразу платити?
Ні. Спершу офіціант зобов’язаний принести чек, у якому буде вказано суму та позицію розбитого посуду. Так як кошти за відшкодування потрапляють у касу, то, відповідно, фіскальні органи мають знати, на якій підставі вони там з’явилися.
За брендований посуд також треба платити?
Брендований посуд — це такий, на якому зазначено назву або логотип іншої компанії — наприклад, склянка з написом «Coca-cola» у кафе «Ромашка».
Змусити платити за вартість такого посуду не можуть, адже заклад швидше за все отримав ці келихи безкоштовно (як рекламну продукцію). Тож навіть, якщо у меню закладу є ціна на розбитий посуд, брендованого посуду вона не стосується.
А можна взагалі не платити?
Теоритично, примусово стягнути з вас кошти можна лише через суд. Тобто, якщо ви відмовитесь платити за розбитий посуд, закладу доведеться звернутись до суду.