​​СБУ допомогла відбити нові кібератаки РФ на «Київстар»

Автор: Вікторія Мілюта
12:47 04.01

Кіберфахівці Служби безпеки України допомогли відбити нові кібератаки з боку Росії на оператора мобільного зв’язку «Київстар».

​​СБУ допомогла відбити нові кібератаки РФ на «Київстар»
Світлодіодне освітлення

Про це повідомив начальник Департаменту кібербезпеки СБУ Ілля Вітюк в інтерв’ю «Reuters».

«СБУ не тільки допомогла «Київстару» відновити роботу за кілька днів, але й відбити нові кібератаки. Після масштабного зламу ми запобігли низці спроб заподіяти ще більшої шкоди оператору. Ворог розраховував завдати декілька ударів поспіль, щоб максимально надовго залишити людей без звʼязку. В такому випадку тривалого перенавантаження своїх мереж могли не витримати й інші оператори», – розповів він.

Зараз правоохоронці продовжують розслідувати масштабний «злам» Київстару за декількома статтями Кримінального кодексу України.

«Наразі кіберфахівці Служби безпеки вже досліджують окремі зразки шкідливого програмного забезпечення, що використав ворог. Атака ретельно готувалася багато місяців», – зазначив Вітюк.

За його словами, за атакою стоїть хакерське угруповання Sandworm, яке є штатним підрозділом російської воєнної розвідки і раніше неодноразово «атакувало» українські об’єкти, зокрема і операторів зв’язку та інтернет-провайдерів.

Читайте також: Не станьте жертвою кіберзлочинців: після атаки на Київстар шахраї розсилають повідомлення, що крадуть гроші та ламають паролі

Керівник Департаменту кібербезпеки СБУ наголосив, що дана кібератака значно вплинула на українців, але не мала серйозного ефекту на військові комунікації, оскільки там використовуються різні алгоритми та протоколи зв’язку.

Одразу після «зламу» в офіси компанії виїхала команда реагування та слідчі СБУ, які розслідували всі обставини атаки.

Як повідомляв «ВК», 12 грудня стався масштабний збій у роботі «Київстар» – частина абонентів залишилась без зв’язку. 

Російські хакери похвалилися завданою ними шкодою мережі «Київстар» та повідомили про захоплення особистих даних користувачів. У компанії спростували цю інформацію. За відсутності зв’язку кияни шикувалися у черги, щоб придбати сім-карти інших операторів зв’язку.

Кілька днів спеціалісти поступово відновлювали послуги. 19 грудня запрацював і додаток «Мій Київстар».

У якості компенсації за спричинені незручності компанія скасували планову плату за тариф для своїх користувачів.

Великий Київ у Google News

підписатися