Роботи тривають на землі і під землею: що відбувається на будівництві метро на Виноградар

Автор: Галина Ворона
21:39 23.11

Будівництво метро на Виноградар набирає обертів. Наразі робота будівельників зосереджена на двох ділянках – наземній і підземній.

Роботи тривають на землі і під землею: що відбувається на будівництві метро на Виноградар

Про хід будівництва розповіла компанія “Автострада”, яка виконує роботи.

Зокрема, будівельники споруджують 42-метровий шахтний стовбур над тунелем між станціями “Сирець” та “Мостицька”.

Як пояснили в “Автостраді”, тунель глибокого закладення зводитиметься за допомогою тунелепрохідницького щита (закритим способом). Після того як тунелепрохідницький щит завершить прокладання лівого перегінного тунелю від майбутньої “Мостицької” до “Сирця”, його демонтують та вилучать на поверхню саме через шахтний стовбур.

У компанії нагадують, що правий перегінний тунель між цими станціями вже збудований.

Шахтний стовбур споруджується у кілька етапів. Спочатку будівельники бетонують форшахту – направляючу для буріння стіни у ґрунті способом буросічних паль. Ця система паль утворить суцільну бетонну стінку, яка утримуватиме грунт та не дозволить грунтовим водам проникнути у майбутню шахту. Після буріння розпочнуть виїмку грунту. Через кожні 4 метри конструкція буде підсилена залізобетонними поясами, знизу укріплена спеціальною рамою.

Також активні роботи тривають у дворівневому тунелі (між “Мостицькою” та “Проспектом правди”), що споруджується відкритим способом. Наразі там завершують влаштовувати гідроізоляцію з ПВХ-мембрани.

Така гідроізоляція огортає тунель ззовні немов суцільний рукав і складається з автономних секцій, які можна окремо відновлювати навіть після завершення будівництва. Для кожної секції передбачено ін’єкційні штуцери, з яких через оправу тунелю будуть виведені трубки. У разі пошкодження гідроізоляції через ці трубки можна закачувати смолу або акрилатний гель, що заповнить порожнини.

Після влаштування гідроізоляції розпочнеться армування та бетонування дворівневого тунелю.

Компанія також додала фотозвіт з будмайданчика.

Читайте також: Метро на Виноградар за шість років подорожчало на 8 млрд грн – Держаудитслужба

Нагадаємо, у грудні 2023 року КП “Київський метрополітен” у судовому порядку розірвав договір з АТ “Київметробуд”. Причина – незадовільні терміни виконання будівельних робіт.

Суд змусив попереднього підрядника будівництва метро на Виноградар повернути Києву 139 млн грн. Також від підрядника вимагають сплатити місту ще понад 79 млн грн.

Новий тендер на продовження робіт із будівництва Сирецько-Печерської лінії в бік житлового масиву Виноградар загальною вартістю 13 956 млн грн. столичний метрополітен оголосив 13 червня 2024. Його виграла компанія “Автострада”, яка відновлювала аварійний тунель між станціями “Деміївська” та “Либідська”. 15 серпня стало відомо про укладання договору з нею на добудову метро на Виноградар. На початку листопада 2024 з’явилась інформація про відновлення будівництва “зеленої” гілки метро.

Великий Київ у Google News

підписатися