Щоб Бессарабська площа стала комфортним та привабливим місцем, на курсі з урбан дизайну розробили проєкт її реконструкції.
Хоч ця територія і наповнена містянами, комфортного публічного простору тут майже немає. Навколо Бессарабського ринку практично відсутні лавки та дерева, через що користуватись навколишніми вулицями досить некомфортно.
Через Бессарабську площу проходить декілька основних транспортних магістралей Києва. Однак, через вузькі вулиці навколо ринку та значну кількість конфліктів між учасниками дорожнього руху, тут майже завжди затори.
Щоб вирішити транспортні проблеми навколо Бессарабської площі дизайнери використали простір торгового центру, розташованого під Великою Васильківською вулицею. Через нього пустили автівки в напрямку вулиць Льва Толстого, а рух автівок у напрямку Хрещатика залишили по поверхні. Це зменшує кількість конфліктів із зустрічним рухом, котрий тепер рухається під землею.
Зараз міська адміністрація планує продовжити борщагівську трамвайну лінію до вулиці Шота Руставелі. У майбутньому пропонується продовжити її з вулиці Шота Руставелі до Бессарабського проїзду та далі по Хрещатику та Бульвару Шевченка. Це дасть містянам можливість користуватись трамваєм і на інших маршрутах. Також додали магістральні велодоріжки, які є сталим способом пересування в місті.
Звільнивши площу від автівок – її зробили повністю пішохідною. Створили зручну систему наземних переходів, що зв’язує площу з вулицями навколо. Таким чином Бессарабка стає інклюзивним та безпечним простором, а тому і комфортною для прогулянок та дозвілля.
Крім того, Бессарабська площа щороку посідає перше місце по забрудненню в Києві. Для вирішення цієї проблеми об’єднали озеленення Хрещатика, бульвар Шевченка та відновлений бульвар на вулиці Басейній в єдину зелену зону. Дерева зроблять площу затіненою і естетично привабливою та вирішать проблему очищення повітря й шумового забруднення. Також влаштували на поверхні канал для річки Хрещатик, котра зараз протікає в колекторі під землею. Перед ринком влаштували садок.
Площа за ринком теж змінилась. Вона стала комфортнішою, на ній розмістились додатковий простір для літніх майданчиків та дозвілля.
На думку дизайнерів, проєкт нової Бессарабської площі показує, як повинна виглядати сучасна площа в центрі міста та в яких напрямках вона повинна розвиватись. Вона має перетворитися на безпечний, екологічний, доступний та комфортний громадський простір, який стане основною точкою тяжіння для навколишньої території.
Нагадаємо, під час капітального ремонту на Хрещатику облаштують двосторонню велодоріжку і дві односторонні велосмуги. Робочий проєкт з’явився у вільному доступі, і всі охочі можуть внести свої пропозиції.