Проїзд без натовпу та за графіком: 4 рекомендації для поліпшення транспорту столиці

Автор: Оксана Тупальська
15:54 03.03.2023

Збільшити швидкість пересування громадським транспортом та звільнити киян від годин у вщерть переповнених салонах можливо, впроваджуючи більш сучасні підходи в прийнятті рішень. У цьому переконані експерти Центру транспортних стратегій.

Проїзд без натовпу та за графіком: 4 рекомендації для поліпшення транспорту столиці
Світлодіодне освітлення

ТОП-4 рекомендації, як покращити послугу з перевезення пасажирів у Києві:

  1. Створити систему компенсації вартості проїзду з бюджету міста

«Міста в Європі домовились, що за громадський транспорт треба доплачувати. Пасажири можуть платити лише частину, решту мають компенсувати платники податків. Аби  це стало можливим, уповноважена містом організація замовляє у перевізника транспортну роботу. Місто збирає у людей плату за проїзд, встановлює тарифи, запроваджує абонементи та пільги. Перевізник лише їздить по маршруту і отримує певну суму за певну кількість виконаних кілометрів», – переконаний викладач КНУБА, директор компанії “ПроМобільність” Дмитро Беспалов. Та додає, що передумовою для цього може стати ухвалення відповідного євроінтеграційного законодавства.

  1. Придбання більш сучасних трамваїв та тролейбусів

«Якщо в місті зникає струм чи трапляється значне ДТП, тролейбуси не можуть далі функціонувати. Запас живлення до 1 км дозволяє тролейбусу об’їхати незначне ДТП, але якщо буде знеструмлена якась ділянка контактної мережі, то – ні. У Києві тролейбусів з автономним живленням до 1 км нараховується біля 40 одиниць із загального парку близько 400. ЄІБ ще не закрив проєкт з розвитку міського транспорту в Україні, в межах якого Київ може закупити тролейбуси з автономним живленням до 20 км. У Києві є унікальний трамвайний маршрут, № 18 (від залізничного вокзалу до Контрактової площі), де середня маршрутна швидкість трамваїв менше 10 км/год. Для керівників міста іміджево краще купити нові тролейбуси чи трамваї, ніж займатись оновленням інфраструктури», – каже фахівець з міської мобільності, співзасновник ініціативи “Пасажири Києва” Олександр Рак.

  1. Розвиток та розширення транспортної мережі

«Ще до війни обговорювались плани щодо розширення маршрутів швидкісного трамвая. Наприклад, продовження Правобережної лінії до станції метро «Палац Спорту». Спальні райони на Лівому березі, передусім, Троєщина, потребують нових тролейбусних маршрутів. В цьому питанні міській владі можуть допомогти міжнародні донори. Київ має гарний досвід співпраці з ЄІБ та ЄБРР. Якщо розвиток трамвайних маршрутів потребує більших капіталовкладень через необхідність прокладання рейок, то розвиток тролейбусної мережі є значно простішим процесом», – радить експерт з транспорту, заступник міністра фінансів України Олександр Кава.

  1. Піклування про більш якісне обслуговування транспорту та мереж

«Столиця має якусь неймовірну систему обслуговування новозакупленого транспорту, через яку тролейбуси й автобуси відправляються на «цвинтар» за 5-10 років, в той час, як в інших містах (і ЄС, і України) нові тролейбуси повноцінно служать по 20 й більше років. Тому перед тим, як далі сліпо купувати новий рухомий склад, варто дуже ретельно розібратися в причинах, через які «Київпастранс» забезпечує таку швидку передчасну “смерть” придбаного за гроші платників податків транспорту. В поганому чи критичному стані перебувають не тільки контактні мережі, колії й підстанції, але й депо. Масштабні інвестиції в електротранспортну інфраструктуру – це гарний спосіб стимулювання економіки», – переконаний голова правління громадської організації “Віжн Зеро” Віктор Загреба.

Нагадаємо, 2023 рік у столиці було оголошено роком оновлення транспорту та відбудови.

Великий Київ у Google News

підписатися