На презентації проекту “Великого будівництва” у 2020 році зазначали, що київська обхідна дорога допоможе розвантажити Київ від транзитного транспорту й вбереже місто від негативного впливу фур. Піковий трафік на окремих ділянках становитиме понад 70 000 автомобілів на добу, сумарний трафік – понад 300 000 машин. Напівкільце КОД сконцентрує на собі до 70% вантажного транспорту та заощадить час поїздки на 40 – 60 хвилин, нагадує 24 канал.
Окрім фрагменту під Києвом таком моли побудувати шляхи зі столиці в напрямках Чернігова, Харкова, тоді ще не окупованого Маріуполя, Одеси, Знам’янки, Чопу, Ковеля. Мовою дородних позначок – М-01, М-03, М-05, М-06, М-о7, Н-01, Н-08.
Напівкільце протяжністю майже 150 кілометрів мало об’єднати всі міжнародні автодороги, що проходять через Київ.
Що відбувається тепер?
Навесні 2023 року Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області оголосила тендер на розроблення проєктної документації мосту КОД між трасами Київ – Знам’янка та Гора – Рогозів. Це міст через Дніпро на південній ділянці дороги поблизу міста Українка.
Очікувана вартість становила 94,2 мільйона гривень. Серед трьох компаній, які брали участь у тендері, перемогла ТОВ “Міжнародний проектний інститут” з пропозицією у 76 мільйонів гривень
За проектом планують і будівництва мосту через Дніпро – його за наявності фінансування з бюджету держави хочуть звести за 4 роки. Це буде 5-кілометрова споруда з судноплавним прогоном довжиною 400 метрів.
Раніше “ВК” розповідав, що під час відкриття Кільцевої дороги міський голова Віталій Кличко нагадував, що місто розвантажить шляхи після реалізації урядового проекту.
Натомість за кілька днів до початку повномасштабного вторгнення в лютому 2022 року “ВК” розповідав про афери “Великого будівництва” на Київщині.