Плата за користування дорогами: з власників яких машини братимуть гроші

13:52 09.06.2020

“Укравтодор” пропонує брати плату за користування дорогами. В Раді вже зареєстрували два законопроєкти, згідно з якими додаткове фінансування спрямують на підтримання стану автошляхів.

Плата за користування дорогами: з власників яких машини братимуть гроші

Про те, з яких машин хочуть брати плату за проїзд, пише Сьогодні.

Кому доведеться платити

Платити доведеться власникам усіх вантажівок важчих 12 тонн, збирати плату будуть через супутникові технології (систем GNSS). На дорогах встановлять обладнання – воно зчитуватиме інформацію зі спеціальних пристроїв, якими мають бути оснащені вантажівки вагою понад 12 тонн. За порушення норм перевізнику загрожує штраф – 8500 грн, окремо ще оштрафують водія на 3220 грн, а за повторне порушення – 6460 грн.

Яким буде тариф

Тариф пропишуть в окремому порядку після того, як у законодавство внесуть зміни. Будуть вказані максимальний розмір оплати, градація тарифів, перелік платних доріг.

Під час обговорення проекту перевізники зазначили, що готові платити, якщо в результаті це дасть якісні дороги.

Хто збиратиме і куди підуть гроші

Щоб збирати гроші, створять окрему структуру. У законопроєкті йдеться, що це може бути як державне, так і приватне підприємство, яке працюватиме в умовах державно-приватного партнерства.

Підрахували, що якщо середній тариф буде 1-3 грн/км, то додаткові надходження до Дорожнього фонду становитимуть 9 млрд грн. Це зважаючи на те, що в Україні 1,5 млн вантажівок, не враховуючи іноземні. Точна цифра залежатиме від того, на яких дорогах стягуватиметься оплата і за яким тарифом. Додаткове фінансування спрямують на підтримання стану автошляхів.

Коли запрацює

Якщо депутати ухвалять законопроєкт, то він набуде чинності з 1 січня наступного року. Водночас, за одним законопроєктом до кінця 2023 року його дія поширюватиметься тільки на іноземних перевізників. Потім нововведення торкнеться й українських вантажівок. А за другим – платний проїзд буде відразу для всіх вантажівок вагою понад 12 тонн.

А що з перевантаженням?

Крім того, обмеження щодо ваги також залишаться. Нині допустима вага вантажівки – 40 тонн. Якщо вага транспортного засобу понад 40 тонн, треба платити штраф. Фактично  система вагового контролю нині не працює, але “Укравтодор” і “Укртрансбезпека” мають намір встановити комплекси вагового контролю Weight-in-Motion (WiM), що дозволяють зважувати транспорт автоматично під час руху. В цьому році 23 комплекси WiM встановлять у 15 областях. Надалі за порушення габаритно-вагових обмежень власнику автомобіля приходитиме штраф за адресою реєстрації. Статистика по Києву показує, що 40% вантажівок в’їжджають до столиці з перевантаженням.

Нагадаємо, з 1 червня в Україні розпочала роботу система автоматичної фотовідеофіксації порушень дорожнього руху. На перших етапах вона фіксуватиме тільки перевищення встановленої швидкості руху. На дорогах Київської області встановлено 25 комплексів автоматичної фіксації, у Києві – 20 (АДРЕСИ). Вони розміщені на ділянках, де фіксувалась концентрація ДТП. Системі знадобилась всього 1 секунда, щоб зловити першого водія-порушника. Патрульні кажуть, що після першої доби роботи системи автофіксації кількість порушень ПДР зменшилась на 40%.

Як працює система відеофіксації і що говорять юристи – читайте у нашому матеріалі тут.

Великий Київ у Google News

підписатися
загрузка...